Prawie 2,8 mln zł zysku dla Polcoloritu

2007-12-18 10:33
Prawie 2,8 mln zł zysku dla Polcoloritu
Autor: Grupa Kapitałowa POLCOLORIT Prawie 2,8 mln zł zysku dla Polcoloritu

W III kwartale 2007 r. spółka Polcolorit osiągnęła zysk netto w wysokości 2 789 000 zł. Wyniki sprzedaży osiągnięte przez Grupę Polcolorit na rynku krajowym na koniec tego okresu wyniosły 44 804 000 zł, co jest  47% wzrostem w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, kiedy przychody wyniosły 30 573 000 zł. Z kolei sprzedaż na rynkach eksportowych wyniosła 33 709 000 zł, czyli więcej o 13%. Łączny wzrost przychodów ze sprzedaży w trzech kwartałach - 30%.

Wiktor Marconi, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej Polcolorit

W III kwartale 2007 r. działania zarządu spółki koncentrowały się na maksymalizacji przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży towarów, umacnianiu trzech brandów Grupy, tj. Ceramika Polcolorit, Ceramika Marconi, Ceramika Marconi Gold oraz poprawy konkurencyjności Spółki na rynku krajowym i zwiększenia udziału na rynkach zagranicznych. Jednym z elementów tych działań było przygotowywanie spotkań z sieciami handlowymi działającymi na obszarze Europy Zachodniej na targach Cersaie Bologna 2007. Obecnie Polcolorit  sprzedaje swoje wyroby do odbiorców z 19 krajów Europy i Azji.

III kwartał 2007 r. był także pomyślny dla spółki jeśli chodzi o rynek krajowy. Castorama pozostaje nadal je największym odbiorcą, jednakże w ramach dywersyfikacji kanałów dystrybucji została nawiazana współpraca także z innymi sieciami detalicznymi i hurtowymi, m.in. z Komfort, OBI, Leroy Merlin, Glazura Królewska oraz Konsusem.

Zintensyfikowana została także współpraca ze studiami projektowymi i architektonicznymi w celu uzyskania silniejszego efektu "pull" ze strony ostatecznych odbiorców. Polcolorit  przykłada także dużą wagę do współpracy z deweloperami na rynku lokalnym i w dużych ośrodkach miejskich, inwestorami z branży hotelarskiej i gastronomicznej. 

- Bardzo mnie cieszą tak dobre wyniki spółki, są one bowiem potwierdzeniem tego, że zmiany które zapoczątkowałem w styczniu tego roku, obejmując funkcję prezesa zarządu, zaczęły przynosić spodziewane efekty. Firma jest coraz bardziej widoczna na rynku, a klienci zaczynają doceniać nasze produkty, co ma swoje odzwierciedlenie w rekordowych wynikach sprzedaży w ostatnich miesiącach. Jako menedżer nastawiony na zysk, chcę zapewnić, że dołożymy wszelkich starań, aby wyniki w kolejnych kwartałach były jeszcze lepsze - mówi Wiktor Marconi, prezes zarządu Grupy Kapitałowej Polcolorit.

W IV kwartale 2007 r.  będą kontynuowane negocjacje z sieciami handlowymi oraz klientami hurtowymi z terenu Europy Zachodniej. Zarząd podejmie także próbę zakończenia budowania referencji produktowych. W związku z utrzymującym się popytem w IV kwartale zostanie  przeprowadzona podwyżka cen średnio 3-5%.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany