Prace nad jej montażem trwały od kwietnia 2010 roku – w tym czasie na plac budowy przybywały elementy konstrukcji potężnych dźwigarów (każdy z 82 wręgów waży 66 ton), a ich montaż przebiegał dwuetapowo: najpierw pionowa część fasadowa, a potem pozioma część dachowa.
Od momentu połączenia pierwszego kompletnego dźwigara, potężna sylwetka stadionu jest dostrzegalna z oddalonych punków Trójmiasta.
Proces uwalniana konstrukcji trwał blisko 6 dni – rozpoczął się od usunięcia dolnego rzędu śrub ringu zewnętrznego. Następnie usunięto rząd górny (jak w przypadku rzędu dolnego przed rozpoczęciem cięcia trzeba było rozgrzać każdą śrubę*), a następnie usunięto połączenia. Każdy poszczególny etap wieńczyły badania naprężeń i narada z udziałem projektantów, naukowców i inżynierów nadzoru, którzy na podstawie uzyskanych wyników badań wskazywali kolejność usuwania poszczególnych elementów.
W niedługim czasie zewnętrzny ring podtrzymujący konstrukcję zniknie, tak jak ogromna instalacja wież podporowych wewnątrz stadionu.