Targi Autostrada-Polska 2010 - 700 wystawców z 27 krajów

2010-05-26 14:37
Targi Autostrada-Polska 2010 (11-14 maja 2010 r., Kielce)
Autor: Red Star Media sp. z o.o.| Times Square PR Targi Autostrada-Polska 2010 (11-14 maja 2010 r., Kielce)

W dniach 11-14 maja Kielce już po raz kolejny stały się europejskim centrum drogownictwa. W Międzynarodowych Targach Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA 2010 wzięło udział ponad 700 wystawców z 27 krajów i prawie 20 tys. zwiedzających.

- Polska to centralne miejsce będące skrzyżowaniem dróg Europy – mówił Radosław Stępień Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, otwierając Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA.
Po przemówieniach gości w czasie uroczystości odbyło się wręczenie nagród Redakcji "Polskie Drogi", Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa oraz Magazynu AUTOSTRADY Budownictwo drogowo-mostowe. Po raz pierwszy wręczono medal Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP.
Zobacz listę nagrodzonych

Jak co roku firmy prezentowały najnowszy sprzęt budowlany, maszyny ciężkie, materiały i surowce do budowy dróg, urządzenia i farby do znakowania oraz elementy infrastruktury związanej z eksploatacją autostrad.

Swoją polską premierę na targach w Kielcach miały najnowocześniejsze koparki Hyundai. W Polsce zarówno te najnowsze, jak i pozostałe maszyny budowlane sprzedaje, wyłączny przedstawiciel koncernu na terenie całego kraju, spółka Amago. Wśród nowości warto też zwrócić uwagę na prezentowaną przez firmę SIAC - pierwszą w Polsce drogową barierę ochronną wykonywaną w technologii formowania ślizgowego przetestowaną zgodnie z obowiązującą w Polsce normą EN-1317.

W związku z rosnącym wśród wystawców zainteresowaniem targami, postanowiono rozbudować powierzchnię wystawienniczą, aby od sierpnia takie imprezy jak AUTOSTRADA – POLSKA pomieściły wszystkich chętnych.
- Tak duża ilość zgłoszeń wśród firm branży drogowej to ewidentny dowód na niezmienną popularność targów, jako skutecznej formy komunikacji z klientami oraz całym środowiskiem branżowym. Firmy sektora budowlanego dostrzegają potrzebę budowania pozytywnego wizerunku i podejmują coraz więcej starań aby skutecznie komunikować się z otoczeniem, szczególnie z klientami. Targi kieleckie są świetną okazją do umocnienia wizerunku firmy jako liczącego się gracza branży drogowej - uważa Wiktor Kammer, pomysłodawca Programu Edukacyjnego PR w Budownictwie.

Podobnego zdania jest Robert Kędzierski, prezes zarządu firmy Waryński Trade Sp. z o.o., producenta i dystrybutora maszyn budowlanych, który niemal od pierwszej edycji uczestniczy w targach:
– W ostatnim roku firmy sektora budowlanego odnotowywały mniejsze zyski. Ostatnie zawirowania kursów walut też nie sprzyjały decyzjom zakupowym ciężkiego sprzętu. Targi są niewątpliwie okazją do spotkania z naszymi dotychczasowymi oraz potencjalnymi partnerami, jak również do rozpoczęcia rokujących rozmów. W asortymencie Waryński Trade znajdują się ładowarki kołowe, koparki, koparko- ładowarki, równiarki, walce i mini ładowarki, a więc sprzęt niezbędny na nowoczesnym placu budowy. Biorąc pod uwagę duże zainteresowanie naszą ofertą, przewiduję 5% wzrost sprzedaży w perspektywie przyszłego roku - prognozuje prezes Kędzierski.

Weteranem kieleckich targów drogowych jest Huta Stalowa Wola, producent szerokiej gamy maszyn budowlanych.
- Targi AUTOSTRADA-POLSKA to miejsce obowiązkowe dla każdej liczącego się przedstawiciela branży a nieobecność może rodzić przypuszczenia, że w firmie sytuacja jest nienajlepsza. Targi pozwalają nawiązać nowe kontakty i umocnić dotychczasowe relacje z klientami, dostawcami i partnerami. Dla nas jest to stały element planu marketingowego i świetna okazja, żeby „podpatrzyć” konkurencję – mówi Monika Wróbel-Wiśniewska, szef Biura Marketingu w HSW.
- Obecnie, kiedy Polska jest wielkim placem budowy – przypomnę chociażby: autostrady, energetyka, stadiony, czy kolejnictwo – a zagraniczna konkurencja nie śpi, każdy nowy kontrakt to wielki sukces, ale też wielki wysiłek - dodaje Andrzej Parada, szef Biura Sprzedaży Maszyn huty. - Dlatego musimy wykorzystywać każdą szansę na zwiększenie sprzedaży naszych maszyn, a taką niewątpliwie są targi kieleckie.

- Tegoroczna edycja targów jest dla nas szczególnie ważna, ponieważ mamy okazję zaprezentować wytwórnie mas bitumicznych marki D&G, której jesteśmy dystrybutorem na terenie Polski. A targi AUTOSTRADA-POLSKA 2010 dały nam możliwość spotkania z partnerami i sfinalizowania prowadzonych rozmów - ocenia targi Dariusz Wojewoda, wiceprezes zarządu firmy Piast.

-Kieleckie targi drogownictwa to miejsce spotkań wszystkich przedstawicieli branży. Na targach możemy zobaczyć pełen przekrój produktów i usług potrzebnych do budowy dróg, począwszy od żwirów a skończywszy na naprawie nawierzchni.
- Wszystko jest tu na miejscu – mówi Bogdan Kołacz, general sales manager firmy Bruk-Bet, producenta wyrobów betonowych, w tym betonowych studni kanalizacyjnych. - W tym roku dostaliśmy sporo zapytań ofertowych. To bardzo dobry znak, jednak mamy świadomość, że konkurencja jest duża i na realne efekty naszego uczestnictwa w targach trzeba będzie poczekać.

Targi AUTOSTRADA-POLSKA pozostają od wielu lat najważniejszą imprezą branży drogowej w Polsce i jedną z ważniejszych w Europie. Obecność największych przedstawicieli branży w skali Europy sprawia, że każdy uczestnik targów zyskuje możliwość dotarcia do największych kontraktów. Frekwencja wśród odwiedzających oraz ilość wystawców, którzy zgłosili chęć uczestnictwa w targach AUTOSTRADA-POLSKA 2010, potwierdzają ich znaczenie.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej