PRIO

2007-05-28 16:23

Narzędzie czerpie energię z wbudowanego akumulatora litowo-jonowego. Tego typu akumulatory używane są głównie w laptopach lub telefonach komórkowych. Przy takiej samej wydajności są mniejsze i lżejsze od standardowych akumulatorów niklowo-kadmowych (NiCd) lub niklowo-wodorkowych (NiMH). Dzięki temu szlifierka waży 700 gramów.

Firma Bosch wprowadziła do sprzedaży uniwersalną szlifierkę z akumulatorem litowo-jonowym - PRIO. Przy użyciu narzędzia można szlifować ramy okienne i ościeżnice drzwiowe, balustrady schodów, półki i komody. Ze względu na kompaktowe wymiary (wysokość i maksymalna szerokość - 10 cm, długość - 17,7 cm) można je wykorzystywać do szlifowania wolnych przestrzeni pomiędzy różnymi elementami. Szlifierka usuwa z powierzchni materiału powłoki malarskie oraz naloty z rdzy, osady wapienne oraz ślady po brudnej wodzie z donic ceramicznych i parapetów, a przy użyciu odpowiedniego osprzętu poleruje srebro i miedź.
Narzędzie czerpie energię z wbudowanego akumulatora litowo-jonowego. Tego typu akumulatory używane są głównie w laptopach lub telefonach komórkowych. Przy takiej samej wydajności są mniejsze i lżejsze od standardowych akumulatorów niklowo-kadmowych (NiCd) lub niklowo-wodorkowych (NiMH). Dzięki temu szlifierka waży 700 gramów. Ponieważ w akumulatorach litowo-jonowych występuje nikły efekt samorozładowania, bez problemu można pracować nawet po długim okresie nieużywania urządzenia.
Nowa szlifierka przypomina swoim kształtem tradycyjny klocek szlifierski. Pracuje przy napięciu 7,2 V. Wskaźnik stanu naładowania akumulatora informuje użytkownika o konieczności doładowania urządzenia. Wskaźnik ma trzy diody LED: jedną czerwoną i dwie zielone. Gdy świecą się obie zielone diody, akumulator jest naładowany. Zgaśnięcie jednej zielonej diody oznacza wykorzystanie energii do połowy. Przy 25% pojemności gaśnie środkowa dioda zielona i świeci się tylko dioda czerwona. Kiedy dioda czerwona zacznie migać, należy naładować urządzenie.
W podobny sposób wskaźniki diodowe informują użytkownika także o przebiegu procesu ładowania. Nowa ładowarka umożliwia naładowanie akumulatora do ok. 80% pojemności w ciągu zaledwie pół godziny. Całkowita pojemność akumulatora wystarcza na oszlifowanie pełnego skrzydła drzwiowego. Stacja ładująca wyposażona jest dodatkowo w trzy przegródki umożliwiające wygodne przechowywanie papieru ściernego.
Urządzenie wyposażono w dużą, miękką powierzchnię chwytową Softgrip, która redukuje poziom drgań zapewniając wygodną i niemęczącą pracę. Szlifierkę można prowadzić przy pomocy jednej ręki. Ułatwia to pracę w sytuacjach wymagających trzymania urządzenia płytą szlifierską do góry, np. w trudno dostępnych narożnikach. W tylnej części urządzenie znajduje się przyłącze do odkurzacza.
Płyta szlifierska urządzenia składa się z dwóch części. Tylnej - stałej i przedniej, trójkątnej, którą można obracać. Kiedy zużyje się przedni wierzchołek papieru ściernego, użytkownik może obrócić płytę razem z zamocowanym do niej papierem lub zdjąć sam papier i zamocować go tak, by z przodu znajdował się nieużyty wierzchołek papieru. W obu przypadkach istnieje możliwość wykorzystania wszystkich trzech wierzchołków trójkątnego papieru ściernego, co trzykrotnie wydłuża okres jego użytkowania.
W wyposażeniu standardowym urządzenia znajduje się stacja ładująca z trzema przegródkami na papiery ścierne, po jednym papierze ściernym do farb i drewna oraz włóknina czyszcząca.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej