Handler teleskopowy HT-285

2007-05-23 18:04

Większość tego typu urządzeń to maszyny na sztywnym podwoziu przeważnie z 4 kołami skrętnymi. HT-285 pod względem budowy zbliżony jest do, produkowanej w firmie ładowarki teleskopowej. Zasadniczą cechą konstrukcyjną handlera jest przegubowa rama główna, która zapewnia maszynie mały promień skrętu.

Spółka Technocentrum ze Stalowej Woli wprowadziła do sprzedaży Handler teleskopowy HT-285. Prace konstrukcyjne i wdrożeniowe nad nowym produktem trwały od początku 2003 roku. Maszyna została przetestowana, sprawdzona i wdrożona do produkcji seryjnej.
Większość tego typu urządzeń to maszyny na sztywnym podwoziu przeważnie z 4 kołami skrętnymi. HT-285 pod względem budowy zbliżony jest do, produkowanej w firmie ładowarki teleskopowej. Zasadniczą cechą konstrukcyjną handlera jest przegubowa rama główna, która zapewnia maszynie mały promień skrętu.
W części czołowej zainstalowano centralnie wysięgnik teleskopowy z wysuwaną sekcją.
Konstrukcja - poza kompletnymi kabinami - jest produkowana i montowana w Stalowej Woli. Jednostką napędową handlera jest silnik IVECO. Maszyna produkowana jest w dwóch wersjach różniących się mocą silnika. W wersji HT-285 zamontowano silnik IVECO o mocy 71 kW/97 KM, a w wersji HT-285 S silnik IVECO o mocy 94 kW/126 KM. Skrzynia biegów to sterowana elektrycznie, przełączalna pod obciążeniem jednostka znanej światowej marki DANA SPICER. Dysponuje ona 4 przełożeniami do jazdy w przód i 3 przełożeniami do jazdy w tył.
Firma ta jest także dostawcą mostów napędowych do obu wersji maszyny.
Standardowo urządzenie wyposażono w opony bezdętkowe firmy MITAS. Opcjonalnie można dobrać inne opony (w zależności od warunków pracy).
Układ hydrauliczny oparty został na hydraulice MANULI i PARKER o wydajności 110 l/min (maksymalne ciśnienie robocze 210 bar). Układ sterowania oparty jest o hydrauliczno-elektryczny system sterowania. Całość operacji sterowania osprzętem roboczym handlera odbywa się przy pomocy manipulatora (joystick).
Maszyna opcjonalnie dostępna jest w pełnym wyposażeniu na poziomie światowym, łącznie z klimatyzacją i radiem. W handlerze standardowo zamontowano czujnik przeciążenia z sygnalizacją dźwiękową i wizualną włączaną automatycznie w przypadku utraty stateczności handlera. Zapewniono też wygodne i praktyczne mocowanie błyskowej lampy sygnalizacyjnej z wykorzystaniem uchwytu magnetycznego. Umożliwia to łatwy jej demontaż na czas transportu. Handler teleskopowy przystosowany jest do mocowania i szybkiej wymiany różnego rodzaju osprzętu takiego jak: łyżki, chwytaki do bali i rur, wiertnice, krajalnice, widły, lemiesze, itp.. Montaż odbywa się bez konieczności opuszczania kabiny za pomocą odpowiedniego szybkozłącza.

Urządzenie można stosować przy:

1. Załadunku i wyładunku palet, kontenerów, skrzyń o masie do 2800 kg na placach przeładunkowych w magazynach i lotniskach, jak również w takich warunkach gdzie wykorzystanie wózka widłowego jest niemożliwe (np. nie utwardzony grunt).
2. Pracach rolniczych np. transport prasowanej słomy lub siana, krajanie kiszonek itp.
3. Montażu konstrukcji stalowych - handler może zastępować urządzenia transportowo-dźwigowe.
4. Pracach budowlano inżynieryjnych związanych z budową dróg i mostów, osiedli mieszkalnych.
5. Remontach maszyn znajdujących się w terenie (np. wymiana silnika, skrzyni biegów itp.).
6. Pracach ziemnych związanych z przemieszczaniem i załadunkiem masy ziemnej, śniegu itd.

Dane techniczne

Silnik

Producent

IVECO

Typ

4 cyl TAA Tier 2

Rodzaj

turbodoładowany

Całkowita pojemność

4 litr

Liczba cylindrów / ustawienie

4 / rzędowe

Współczynnik kompresji

17:1

Maksymalna moc, przy 2300 obr/min

94 kW

Moment maksymalny, przy 1400 obr/min

500 Nm

Prędkość obrotowa biegu jałowego

700 obr/min

Rodzaj chłodzenia

płynem, wymuszony

Termostat - temperatura otwarcia

83-98 oC

Kolejność pracy cylindrów

1 - 3 - 4 - 2

System paliwowy

pompa wtryskowa, filtr paliwa, separator wody, podgrzewacz paliwa

Skrzynia biegów PowerShift

Producent

DANA-SPICER

Typ

1120FMT12664-101 + kontroler
APC50

Rodzaj

przełączalna pod obciążeniem z przekładnią hydrokinetyczną

Ilość biegów: przód / tył

4 / 3

Sterowanie

dźwignia APC50 (joystick)

Inne

hamulec tarczowy

Most przedni

Dostawca

DANA Italy

Model

112/159 (FRONT)

Rodzaj wejścia

MECANICS 5C

Przełożenie przekładni

9:31

Przełożenie redukcji planetarnej

1:6

Mechanizm różnicowy

45o limited slip (LSP)

Hamulce hydrauliczne

mokre wewnętrzne, 6WELLMAN discs

Mocowanie kół

8 szpilek z kulistymi nakrętkami DIN74361

Most tylny

Dostawca

DANA Italy

Model

112/160 (REAR)

Rodzaj wejścia

MECANICS 5C

Przełożenie przekładni

9:31

Przełożenie redukcji planetarnej

1:6

Mechanizm różnicowy

45o limited slip (LSP)

Hamulce hydrauliczne

mokre wewnętrzne,

6WELLMAN discs

Mocowanie kół

8 szpilek z kulistymi nakrętkami DIN74361

Felgi i ogumienie

Dostawca

FAD

Felga

14x24 cale, otwór piasty fi 221 mm, 8 otworów na kołki do średnicy fi 275 mm

Opona:
- dla wersji rolniczej
- dla wersji przemysłowej


17,5 LR24 MPT-01 lub 15,5-80-24 MPT-01
17,5 LR24 T1-02 lub 15,5-80-24 T1-02

Ciśnienie w ogumieniu: - dla 17,5 LR24: przód / tył

0,22/0,22 MPa

Układ kierowniczy

Kolumna kierownicza

C.O.B.O

Jednostka sterowania

wspomaganie kierownicy z układem LOAD SENSING

Układ działa na ramę

Przednią

Układ hamulcowy

Układ hamulcowy roboczy:

 

Rodzaj hamulców

mokre wewnętrzne

Uruchamianie

hydrauliczne

Zawór modulacyjny jednoobwodowy

max 80-100 bar

Hamulec postojowy

ręczny, działający na skrzynię biegów

Instalacja elektryczna

Rodzaj wykonania

Jednoprzewodowa z minusem na masie

Napięcie nominalne

12 V

Moc rozrusznika

3,0 kW

Alternator

12 V 90 A

Zbiornik paliwa

Pojemność 130 dm3

Masa i naciski na osie

Masa ładowarki nieobciążonej

6900 kg

Podnoszona masa

2800 kg

 

Gabaryty i pole pracy

Wymiary

 

A

Wysokość (przy opuszczonym wysięgniku) 2692 mm

B

Szerokość (do zewnętrznych stron opon) 2220 mm

C

Szerokość (do środka opon) 1920 mm

D

Długość całkowita (do przodu karetki) 5426 mm

E

Odległość przedniej osi koła do przodu karetki 1359 mm

F

Rozstaw osi 2500 mm

G

Odległość tylnej osi koła do tylnego zderzaka 1567 mm

H

Prześwit nad podłożem 345 mm

I

Wysokość do górnej powierzchni wideł (przy pełnym wysuwie wysięgnika) 5760 mm

J

Wysokość do dolnej powierzchni karetki (przy pełnym wysuwie wysięgnika) 5230 mm

 

Wewnętrzny promień skrętu 2325 mm

 

Zewnętrzny promień skrętu 4545 mm

 

Kąt obrotu karetki 160 stopni


 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej