Handler teleskopowy HT-285

2007-05-23 18:04

Większość tego typu urządzeń to maszyny na sztywnym podwoziu przeważnie z 4 kołami skrętnymi. HT-285 pod względem budowy zbliżony jest do, produkowanej w firmie ładowarki teleskopowej. Zasadniczą cechą konstrukcyjną handlera jest przegubowa rama główna, która zapewnia maszynie mały promień skrętu.

Spółka Technocentrum ze Stalowej Woli wprowadziła do sprzedaży Handler teleskopowy HT-285. Prace konstrukcyjne i wdrożeniowe nad nowym produktem trwały od początku 2003 roku. Maszyna została przetestowana, sprawdzona i wdrożona do produkcji seryjnej.
Większość tego typu urządzeń to maszyny na sztywnym podwoziu przeważnie z 4 kołami skrętnymi. HT-285 pod względem budowy zbliżony jest do, produkowanej w firmie ładowarki teleskopowej. Zasadniczą cechą konstrukcyjną handlera jest przegubowa rama główna, która zapewnia maszynie mały promień skrętu.
W części czołowej zainstalowano centralnie wysięgnik teleskopowy z wysuwaną sekcją.
Konstrukcja - poza kompletnymi kabinami - jest produkowana i montowana w Stalowej Woli. Jednostką napędową handlera jest silnik IVECO. Maszyna produkowana jest w dwóch wersjach różniących się mocą silnika. W wersji HT-285 zamontowano silnik IVECO o mocy 71 kW/97 KM, a w wersji HT-285 S silnik IVECO o mocy 94 kW/126 KM. Skrzynia biegów to sterowana elektrycznie, przełączalna pod obciążeniem jednostka znanej światowej marki DANA SPICER. Dysponuje ona 4 przełożeniami do jazdy w przód i 3 przełożeniami do jazdy w tył.
Firma ta jest także dostawcą mostów napędowych do obu wersji maszyny.
Standardowo urządzenie wyposażono w opony bezdętkowe firmy MITAS. Opcjonalnie można dobrać inne opony (w zależności od warunków pracy).
Układ hydrauliczny oparty został na hydraulice MANULI i PARKER o wydajności 110 l/min (maksymalne ciśnienie robocze 210 bar). Układ sterowania oparty jest o hydrauliczno-elektryczny system sterowania. Całość operacji sterowania osprzętem roboczym handlera odbywa się przy pomocy manipulatora (joystick).
Maszyna opcjonalnie dostępna jest w pełnym wyposażeniu na poziomie światowym, łącznie z klimatyzacją i radiem. W handlerze standardowo zamontowano czujnik przeciążenia z sygnalizacją dźwiękową i wizualną włączaną automatycznie w przypadku utraty stateczności handlera. Zapewniono też wygodne i praktyczne mocowanie błyskowej lampy sygnalizacyjnej z wykorzystaniem uchwytu magnetycznego. Umożliwia to łatwy jej demontaż na czas transportu. Handler teleskopowy przystosowany jest do mocowania i szybkiej wymiany różnego rodzaju osprzętu takiego jak: łyżki, chwytaki do bali i rur, wiertnice, krajalnice, widły, lemiesze, itp.. Montaż odbywa się bez konieczności opuszczania kabiny za pomocą odpowiedniego szybkozłącza.

Urządzenie można stosować przy:

1. Załadunku i wyładunku palet, kontenerów, skrzyń o masie do 2800 kg na placach przeładunkowych w magazynach i lotniskach, jak również w takich warunkach gdzie wykorzystanie wózka widłowego jest niemożliwe (np. nie utwardzony grunt).
2. Pracach rolniczych np. transport prasowanej słomy lub siana, krajanie kiszonek itp.
3. Montażu konstrukcji stalowych - handler może zastępować urządzenia transportowo-dźwigowe.
4. Pracach budowlano inżynieryjnych związanych z budową dróg i mostów, osiedli mieszkalnych.
5. Remontach maszyn znajdujących się w terenie (np. wymiana silnika, skrzyni biegów itp.).
6. Pracach ziemnych związanych z przemieszczaniem i załadunkiem masy ziemnej, śniegu itd.

Dane techniczne

Silnik

Producent

IVECO

Typ

4 cyl TAA Tier 2

Rodzaj

turbodoładowany

Całkowita pojemność

4 litr

Liczba cylindrów / ustawienie

4 / rzędowe

Współczynnik kompresji

17:1

Maksymalna moc, przy 2300 obr/min

94 kW

Moment maksymalny, przy 1400 obr/min

500 Nm

Prędkość obrotowa biegu jałowego

700 obr/min

Rodzaj chłodzenia

płynem, wymuszony

Termostat - temperatura otwarcia

83-98 oC

Kolejność pracy cylindrów

1 - 3 - 4 - 2

System paliwowy

pompa wtryskowa, filtr paliwa, separator wody, podgrzewacz paliwa

Skrzynia biegów PowerShift

Producent

DANA-SPICER

Typ

1120FMT12664-101 + kontroler
APC50

Rodzaj

przełączalna pod obciążeniem z przekładnią hydrokinetyczną

Ilość biegów: przód / tył

4 / 3

Sterowanie

dźwignia APC50 (joystick)

Inne

hamulec tarczowy

Most przedni

Dostawca

DANA Italy

Model

112/159 (FRONT)

Rodzaj wejścia

MECANICS 5C

Przełożenie przekładni

9:31

Przełożenie redukcji planetarnej

1:6

Mechanizm różnicowy

45o limited slip (LSP)

Hamulce hydrauliczne

mokre wewnętrzne, 6WELLMAN discs

Mocowanie kół

8 szpilek z kulistymi nakrętkami DIN74361

Most tylny

Dostawca

DANA Italy

Model

112/160 (REAR)

Rodzaj wejścia

MECANICS 5C

Przełożenie przekładni

9:31

Przełożenie redukcji planetarnej

1:6

Mechanizm różnicowy

45o limited slip (LSP)

Hamulce hydrauliczne

mokre wewnętrzne,

6WELLMAN discs

Mocowanie kół

8 szpilek z kulistymi nakrętkami DIN74361

Felgi i ogumienie

Dostawca

FAD

Felga

14x24 cale, otwór piasty fi 221 mm, 8 otworów na kołki do średnicy fi 275 mm

Opona:
- dla wersji rolniczej
- dla wersji przemysłowej


17,5 LR24 MPT-01 lub 15,5-80-24 MPT-01
17,5 LR24 T1-02 lub 15,5-80-24 T1-02

Ciśnienie w ogumieniu: - dla 17,5 LR24: przód / tył

0,22/0,22 MPa

Układ kierowniczy

Kolumna kierownicza

C.O.B.O

Jednostka sterowania

wspomaganie kierownicy z układem LOAD SENSING

Układ działa na ramę

Przednią

Układ hamulcowy

Układ hamulcowy roboczy:

 

Rodzaj hamulców

mokre wewnętrzne

Uruchamianie

hydrauliczne

Zawór modulacyjny jednoobwodowy

max 80-100 bar

Hamulec postojowy

ręczny, działający na skrzynię biegów

Instalacja elektryczna

Rodzaj wykonania

Jednoprzewodowa z minusem na masie

Napięcie nominalne

12 V

Moc rozrusznika

3,0 kW

Alternator

12 V 90 A

Zbiornik paliwa

Pojemność 130 dm3

Masa i naciski na osie

Masa ładowarki nieobciążonej

6900 kg

Podnoszona masa

2800 kg

 

Gabaryty i pole pracy

Wymiary

 

A

Wysokość (przy opuszczonym wysięgniku) 2692 mm

B

Szerokość (do zewnętrznych stron opon) 2220 mm

C

Szerokość (do środka opon) 1920 mm

D

Długość całkowita (do przodu karetki) 5426 mm

E

Odległość przedniej osi koła do przodu karetki 1359 mm

F

Rozstaw osi 2500 mm

G

Odległość tylnej osi koła do tylnego zderzaka 1567 mm

H

Prześwit nad podłożem 345 mm

I

Wysokość do górnej powierzchni wideł (przy pełnym wysuwie wysięgnika) 5760 mm

J

Wysokość do dolnej powierzchni karetki (przy pełnym wysuwie wysięgnika) 5230 mm

 

Wewnętrzny promień skrętu 2325 mm

 

Zewnętrzny promień skrętu 4545 mm

 

Kąt obrotu karetki 160 stopni