36 V akumulatory litowo-jonowe

2007-05-28 17:19

Młot udarowo-obrotowy GBH 36 V-LI, wiertarko-wkrętarka udarowa GSB 36 V-LI i wiertarko-wkrętarka GSR 36 V-LI to system urządzeń z akumulatorem litowo-jonowym. Zastosowanie takiego akumulatora w elektronarzędziach to nowatorskie rozwiązanie firmy Bosch.

Nowe urządzenia nie ustępują pod względem wydajności elektronarzędziom przewodowym. Moc urządzenia jest stała, niezależna od poziomu rozładowania akumulatora.
Akumulator litowo-jonowy 36 V zapewnia o 50 % wyższą wydajność niż akumulatory 24 V wykonane w technologii NiCd lub NiMH. Jest także znacznie lżejszy. Kolejną zaletą akumulatorów nowego typu jest brak efektu pamięci. Można je więc doładowywać w dowolnym momencie - bez ryzyka zmniejszenia się pojemności użytkowej. Istotną cechą tych urządzeń jest nieznaczny stopień samorozładowania; nawet po roku nieużywania akumulatory zachowują dużą część energii.

Inaczej niż w przypadku konwencjonalnych baterii niklowych, użytkownik ma do dyspozycji pełną moc akumulatora w całym cyklu pracy; ostatnie wiercenie jest wykonywane z taką samą mocą jak poprzednie.
Nowe akumulatory litowo-jonowe 36 V są wyposażone w układ elektroniczny. Trzy diody układu informują po naciśnięciu przycisku o aktualnym stanie naładowania. Dodatkowy wskaźnik diodowy (LED) ostrzega użytkownika, gdy ogniwa osiągną zbyt wysoką lub zbyt niską temperaturę. Elektroniczny system ochrony ogniw (ECP) chroni akumulator przed przeciążeniem, całkowitym rozładowaniem i przegrzaniem, gwarantując mu równie długą żywotność, jak w przypadku nowoczesnych akumulatorów niklowych. Przy dużym obciążeniu akumulatory nagrzewają się. W przypadku urządzeń standardowych czas chłodzenia, po którym można je ponownie naładować, może wynieść nawet godzinę.
Obudowa akumulatora litowo-jonowego 36 V jest wykonana z materiału, który dobrze przewodzi ciepło. Jej dodatkowym elementem jest żebrowanie chłodzące. Takie rozwiązanie gwarantuje optymalne odprowadzanie ciepła; nowe akumulatory schładzają się o około 40 % szybciej niż standardowe. Dodatkowe chłodzenie zapewnia także dmuchawa, która automatycznie obniża temperaturę akumulatorów i tym samym skraca czas ładowania (45 minut-pojemność 2,0 Ah). Dzięki zastosowaniu nowej techniki HyperCharge akumulatory są naładowane w 80 % już po upływie połowy czasu całkowitego ładowania.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej