36 V akumulatory litowo-jonowe

2007-05-28 17:19

Młot udarowo-obrotowy GBH 36 V-LI, wiertarko-wkrętarka udarowa GSB 36 V-LI i wiertarko-wkrętarka GSR 36 V-LI to system urządzeń z akumulatorem litowo-jonowym. Zastosowanie takiego akumulatora w elektronarzędziach to nowatorskie rozwiązanie firmy Bosch.

Nowe urządzenia nie ustępują pod względem wydajności elektronarzędziom przewodowym. Moc urządzenia jest stała, niezależna od poziomu rozładowania akumulatora.
Akumulator litowo-jonowy 36 V zapewnia o 50 % wyższą wydajność niż akumulatory 24 V wykonane w technologii NiCd lub NiMH. Jest także znacznie lżejszy. Kolejną zaletą akumulatorów nowego typu jest brak efektu pamięci. Można je więc doładowywać w dowolnym momencie - bez ryzyka zmniejszenia się pojemności użytkowej. Istotną cechą tych urządzeń jest nieznaczny stopień samorozładowania; nawet po roku nieużywania akumulatory zachowują dużą część energii.

Inaczej niż w przypadku konwencjonalnych baterii niklowych, użytkownik ma do dyspozycji pełną moc akumulatora w całym cyklu pracy; ostatnie wiercenie jest wykonywane z taką samą mocą jak poprzednie.
Nowe akumulatory litowo-jonowe 36 V są wyposażone w układ elektroniczny. Trzy diody układu informują po naciśnięciu przycisku o aktualnym stanie naładowania. Dodatkowy wskaźnik diodowy (LED) ostrzega użytkownika, gdy ogniwa osiągną zbyt wysoką lub zbyt niską temperaturę. Elektroniczny system ochrony ogniw (ECP) chroni akumulator przed przeciążeniem, całkowitym rozładowaniem i przegrzaniem, gwarantując mu równie długą żywotność, jak w przypadku nowoczesnych akumulatorów niklowych. Przy dużym obciążeniu akumulatory nagrzewają się. W przypadku urządzeń standardowych czas chłodzenia, po którym można je ponownie naładować, może wynieść nawet godzinę.
Obudowa akumulatora litowo-jonowego 36 V jest wykonana z materiału, który dobrze przewodzi ciepło. Jej dodatkowym elementem jest żebrowanie chłodzące. Takie rozwiązanie gwarantuje optymalne odprowadzanie ciepła; nowe akumulatory schładzają się o około 40 % szybciej niż standardowe. Dodatkowe chłodzenie zapewnia także dmuchawa, która automatycznie obniża temperaturę akumulatorów i tym samym skraca czas ładowania (45 minut-pojemność 2,0 Ah). Dzięki zastosowaniu nowej techniki HyperCharge akumulatory są naładowane w 80 % już po upływie połowy czasu całkowitego ładowania.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej