Bramy BiG TOR

2007-05-24 12:52

W nowym systemie bram garażowych płat bramy zbudowany został z paneli o dwóch wysokościach 500 i/lub 610 mm. Dzięki odpowiedniej kombinacji wysokości paneli 500/610 mm zmieniła się siatka wymiarowa standardów gabarytowych wykonania bram.

Bramy garażowe
W styczniu 2002 firma BiG TOR wprowadziła system bram garażowych o podwyższonych walorach funkcjonalności i większym bezpieczeństwie obsługi.
Bezpieczeństwo użytkowania bram garażowych podniesione zostało przez:

  • wprowadzenie zabezpieczenia na pęknięcie sprężyn w bramach o masie płata przekraczającej 100 kg (opcjonalnie w pozostałych bramach),
  • umieszczenie systemu prowadzenia linek mechanizmu równoważenia masy płata po wewnętrznej stronie prowadnic,
  • wprowadzenie dodatkowej opcji dwustronnego ryglowania zamka bram o szerokości do 2600 mm.

W celu poprawy funkcjonalności i estetyki wprowadzono:

  • zmodyfikowany płat bramy w nowym układzie paneli o wysokości 500 i / lub 610 mm,
  • zmodernizowaną konstrukcję zespołu ryglowania bramy wraz z nowym zamkiem,
  • rolki jezdne z ułożyskowaniem tocznym,
  • nową paletę drzwi bocznych do bram garażowych,
  • szeroką gamę wyposażenia dodatkowego i opcjonalnego.

W nowym systemie bram garażowych płat bramy zbudowany został z paneli o dwóch wysokościach 500 i/lub 610 mm. Dzięki odpowiedniej kombinacji wysokości paneli 500/610 mm zmieniła się siatka wymiarowa standardów gabarytowych wykonania bram.
W bramach z płatem typu kaseton (SK) poprawie uległa estetyka bram ponieważ układ paneli 500/610 eliminuje konieczność wbudowywania ostatniego panela gładkiego, jak to miało miejsce w wymiarach pośrednich bram dotychczasowej generacji. Ponadto nowy układ budowy płata umożliwił podwojenie zakresów wysokości wykonania bramy. Powstała nowa oferta drzwi bocznych o układzie paneli identycznym jak w bramie garażowej.
Nowa, ulepszona konstrukcja zespołu ryglowania poprawia funkcjonowanie bramy w tym zakresie. Zwiększono ilość konstrukcyjnych punktów mocowania, co podniosło odporność zespołu ryglowania na próby włamania. Zamek może współpracować z mechanizmem awaryjnego odblokowania napędu. Mechanizm otwierania jest zaopatrzony w ergonomiczną okrągłą klamkę ułatwiającą obsługę bramy, a także łatwy do rozłączenia rygiel w wypadku zamontowania napędu. W nowym zespole ryglowania można przywrócić funkcję ryglowania w momencie awarii napędu.
Płat bramy zaopatrzono w ułożyskowane tocznie rolki jezdne w rezultacie czego obniżono głośność otwierania i zamykania bramy.
Bramy dostarczane są w odmianach: G 175; G 70 i G 300 oraz kolorach płata bramy: białym (zbliżonym do RAL 9010) lub brązowym zbliżonym do RAL 8014.

Bramy BT ISO40G 175 - zoptymalizowana konstrukcja z wałem sprężynowym przednim montowanym w nadprożu o wysokości 175 mm i minimalnej szerokości węgarków 70 mm (brak strzemion mocujących).
Bramy typu ISO40G 175 stanowią kontynuację bram poprzedniej generacji. W zakresie bram o większych wymiarach wymagane jest wolne nadproże o wysokości 200 mm. Standard wykonania tej bramy obejmuje zmodernizowaną konstrukcję zespołu ryglowania wraz z nowym zamkiem, zabezpieczenie na pęknięcie sprężyn w bramach o masie płata przekraczającej 100 kg oraz ułożyskowane tocznie rolki.

Bramy BT ISO40G 70 - konstrukcja z wałem sprężynowym umieszczonym na końcu prowadnic poziomych. Przeznaczone są do garaży modernizowanych, w których dotąd wbudowywano bramy rozwierane lub uchylne. Dla osadzenia bramy te wymagają małej powierzchni montażowej: wysokość nadproża została ograniczona do 70 mm, a w przypadku nie użycia strzemion mocujących - szerokość węgarków wynosi 70 mm. Standard wykonania tych bram jest identyczny ze standardem bram ISO40G 175.

Bramy BT ISO40G 300 - standardowa wersja bram z przednim wałem sprężynowym dla garaży z wolnym nadprożem nadająca się do budynków modernizowanych i nowych. Wymagana wysokość nadproża wynosi 300 mm, a szerokość węgarków 70 mm.
Walorem użytkowym tych bram jest zachowanie przejezdności światła otworu niezależnie od stosowanego w nich rodzaju napędu. Standard wykonania tego typu bram obejmuje płat z paneli izolowanych o, niezmiennej grubości 40 mm w całym jego obszarze. Zamykanie bramy odbywa się od wewnątrz na rygiel bez zamka. Ponadto istnieje możliwość uzupełnienia bramy o zamykany kluczem patentowym zmodernizowany mechanizm awaryjnego odblokowania napędu. Zaopatrzony jest w szyld zamka z klamką poprzeczną w kolorze chromowanego aluminium. Dostępne jest także wyposażenie bramy w zespół ryglowania wraz z zamkiem.

 

Bramy wahadłowe BTW
Bramy wahadłowe wykonywane są w dwóch modelach: lekkim (P 7) i ciężkim (P 10)
Bramy wahadłowe zbudowane są z dwóch skrzydeł w postaci podatnych płatów folii PCW osadzonych w dwustronnym ramiaku stalowym.
Skrzydła otwierają się poprzez pchnięcie, a z chwilą ustania nacisku, samoczynnie, dzięki mechanizmowi sprężynowemu, wracają do pozycji zamkniętej. Skrzydła otwierają się w dwie strony umożliwiając swobodne poruszanie się w obu kierunkach.
Bramy wahadłowe są najczęściej wykorzystywane w obiektach przemysłowych gdzie istnieje potrzeba zamknięcia przestrzeni służącej do przemieszczania się pomiędzy dwoma różnymi środowiskami, lub pomiędzy wnętrzem i otoczeniem budynku. Zamknięcie nie powinno utrudniać swobodnego przemieszczania się osób i pojazdów.
Płat bramy wahadłowej może być wykonany z folii przezroczystej, lub nieprzezroczystej w różnych kolorach.




Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej