W Sosnowcu powstaje nowy wiadukt nad liniami kolejowymi. Ma łukową konstrukcję

2024-01-16 12:20

W Sosnowcu na ulicy Wojska Polskiego powstaje nowy wiadukt drogowy nad linią kolejową. Jest wart 41 mln złotych i ma zupełnie inną konstrukcję od starego wiaduktu, w miejscu którego jest stawiany. Takiego obiektu w mieście nie było, ogromne łuki robią wrażenie. Kiedy inwestycja dobiegnie końca? Jest nowy termin.

Spis treści

  1. Kiedy nowy wiadukt w Sosnowcu będzie gotowy?
  2. Wiadukt na ulicy Wojska Polskiego zastąpił stary i wyeksploatowany obiekt z lat 70.
  3. Stary wiadukt nad linią kolejową w Sosnowcu był w opłakanym stanie

Kiedy nowy wiadukt w Sosnowcu będzie gotowy?

To ogromna inwestycja miejska. Przetarg na budowę nowego wiaduktu wygrała firma Himmel i Papesch Opole sp. z o.o. Pierwotnie obiekt miał być gotowy w kwietniu tego roku. Już wiadomo, że tak się nie stanie. Obecnie przyjęto nowy termin oddania inwestycji na czerwiec 2024 roku.

To największa kolejowa inwestycja na Śląsku. Otwarto linię do lotniska w Pyrzowicach

Wiadukt na ulicy Wojska Polskiego zastąpił stary i wyeksploatowany obiekt z lat 70.

Nowy wiadukt drogowy na ulicy Wojska Polskiego stanął w miejscu wyburzonego wcześniej innego, starego wiaduktu o zupełnie innej konstrukcji. To wiadukt drogowy nad dwiema liniami kolejowymi. Był zbudowany na podporach, które znajdowały się nawet między torami.

Nowy obiekt ma zupełnie inną konstrukcję, łukową. Nie ma podpór między torami. Metalowe łuki przyjechały na plac budowy gotowe do montażu. Podobnie pozostałe elementy obiektu. Inwestycja obejmowała rozbiórkę istniejącego wiaduktu i budowę nowego wiaduktu w postaci stalowego przęsła łukowego z jazdą dołem, osobno dla części drogowej i tramwajowej. Jak już wspomnieliśmy, pod wiaduktem biegną dwie linie kolejowe.

Trzy nowe mosty w Krakowie. Wykonawca przygotowuje się do odbiorów końcowych inwestycji

Stary wiadukt nad linią kolejową w Sosnowcu był w opłakanym stanie

Budowa wiaduktu nie jest prosta, bo nie można było zamknąć, biegnącej pod nim, linii kolejowej na cały czas trwania prac. To sprawiło, że budowa musiała trwać nieco dłużej.

Wiadukt w Sosnowcu na liniami kolejowymi nr 62 i 171 był już w bardzo złym stanie technicznym. Na jeżdżące pod nim pociągi zdarzało się, że spadały betonowe kawałki starego wiaduktu.

To była już bardzo stara konstrukcja, nie opłacało się jej remontować, dlatego powstał tu zupełnie nowy obiekt – mówi Rafał Łysy, rzecznik Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.

Czytaj też:

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej