Trasa AK w Warszawie będzie przedłużona

2007-05-22 14:24

Jest już pozwolenie na budowę przedłużenia Trasy AK przez Bemowo. Arteria ma kosztować dużo ponad 1 mld zł.

Jeszcze nie tak dawno szefowie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad obiecywali, że budowa trasy zacznie się na wiosnę 2007 roku. Urzędnicy tłumaczyli, że czekają, aż wojewoda wyda pozwolenie na budowę odcinka arterii między Lazurową na Bemowie a Powązkami. Zielone światło dla tej inwestycji wreszcie się zapaliło, pozwolenie zostało wydane. Mazowiecki oddział GDDKiA zapowiada, że przetarg na budowę zostanie ogłoszony przed końcem lutego. Będzie to najdroższy kontrakt drogowy w stolicy. Według wstępnych szacunków trasa ma kosztować 1 mld 200 mln zł. Dla porównania - na budowę pięciu odcinków Trasy Siekierkowskiej od Czerniakowskiej do Płowieckiej do tej pory wydano ok. 900 mln zł.
11-kilometrowa arteria będzie się zaczynać tuż przy Cmentarzu Wojskowym na Powązkach. W miejscu, gdzie istniejąca trasa zakręca w stronę Woli, planowany jest ogromny węzeł. Z Powązek nowa droga przebije się skrajem Lasu na Kole w stronę Bemowa. Kolejne wielopoziomowe skrzyżowania powstaną na przecięciu z: ul. Lazurową, Warszawską w Starych Babicach (przedłużenie Górczewskiej), trasą poznańską w Morach oraz autostradą A2 w Konotopie. Zanim autostrada dotrze do Warszawy (w 2010 lub w 2011 r.), przedłużoną Trasą AK mamy docierać do ul. Połczyńskiej, czyli istniejącej wylotówki w kierunku Poznania. Realny termin rozpoczęcia prac to lato 2007 roku. Prace mają potrwać dwa i pół roku.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej