Trasa AK w Warszawie będzie przedłużona

2007-05-22 14:24

Jest już pozwolenie na budowę przedłużenia Trasy AK przez Bemowo. Arteria ma kosztować dużo ponad 1 mld zł.

Jeszcze nie tak dawno szefowie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad obiecywali, że budowa trasy zacznie się na wiosnę 2007 roku. Urzędnicy tłumaczyli, że czekają, aż wojewoda wyda pozwolenie na budowę odcinka arterii między Lazurową na Bemowie a Powązkami. Zielone światło dla tej inwestycji wreszcie się zapaliło, pozwolenie zostało wydane. Mazowiecki oddział GDDKiA zapowiada, że przetarg na budowę zostanie ogłoszony przed końcem lutego. Będzie to najdroższy kontrakt drogowy w stolicy. Według wstępnych szacunków trasa ma kosztować 1 mld 200 mln zł. Dla porównania - na budowę pięciu odcinków Trasy Siekierkowskiej od Czerniakowskiej do Płowieckiej do tej pory wydano ok. 900 mln zł.
11-kilometrowa arteria będzie się zaczynać tuż przy Cmentarzu Wojskowym na Powązkach. W miejscu, gdzie istniejąca trasa zakręca w stronę Woli, planowany jest ogromny węzeł. Z Powązek nowa droga przebije się skrajem Lasu na Kole w stronę Bemowa. Kolejne wielopoziomowe skrzyżowania powstaną na przecięciu z: ul. Lazurową, Warszawską w Starych Babicach (przedłużenie Górczewskiej), trasą poznańską w Morach oraz autostradą A2 w Konotopie. Zanim autostrada dotrze do Warszawy (w 2010 lub w 2011 r.), przedłużoną Trasą AK mamy docierać do ul. Połczyńskiej, czyli istniejącej wylotówki w kierunku Poznania. Realny termin rozpoczęcia prac to lato 2007 roku. Prace mają potrwać dwa i pół roku.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej