Takich „góralskich” wiat peronowych nie zobaczycie w żadnym innym mieście! To stacja PKP Zakopane

2024-06-12 8:02

Tych „góralskich” wiat peronowych nie pomylicie z żadnym innym miastem. Koło odrestaurowanego budynku dworca PKP w Zakopanem właśnie oddano pasażerom kolejny zmodernizowany peron. Nie jest ostatni. W kolejne czeka następny. Nowe perony w Zakopanem to część większej inwestycji, modernizacji kolejowej zakopianki na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.

Nowe perony na stacji Zakopane

Kolejowa zakopianka przechodzi modernizację. Podobnie jak perony przy dworcu w Zakopanem.

Na stacji Zakopane podróżni mogą już korzystać z nowego peronu 3. W kolejce do oddania czeka następny – peron 4. Warto zwrócić uwagę na charakterystyczne wiaty peronowe w tym miejscu. Nie pomylicie ich z wiatami w żadnym innym mieście. Drewniane wykończenie i wzory stylizowane na góralskie – robią wrażenie i dodają regionalnego kolorytu nowoczesnym peronom.

 Jeszcze w tym miesiącu, zamiast dotychczasowych trzech, będą do dyspozycji pasażerów, cztery wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Wyższy komfort obsługi pasażerów na stacji zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania oraz ścieżki dotykowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowe, dłuższe platformy na stacji Zakopane umożliwiają również przewoźnikom swobodne planowanie postojów, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych.

To największa kolejowa inwestycja na Śląsku. Otwarto linię do lotniska w Pyrzowicach

Są nowe przystanki na kolejowej zakopiance

Jak informują PKP PLK, oprócz zmodernizowanych obiektów na trasie Kraków – Zakopane, są także nowe, dodatkowe miejsca zatrzymywania się pociągów, zwiększające możliwości komunikacyjne mieszkańców.

Między Skawiną a Suchą Beskidzką to: Radziszów Centrum, Rzozów Centrum, Wola Radziszowska Lipki, Dąbrówka. Na trasie Chabówka – Zakopane lepszy dostęp do kolei zapewniają dodatkowe przystanki: Poronin Misiagi, Bańska Niżna, Chabówka Stadion.

Modernizacja kolejowej zakopianki za ponad 1,4 mld zł

Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97, 98, 99 na odcinku Skawina –  Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,4 mld zł netto.

Wielką metamorfozę przeszła końcowa stacja Zakopane, poddana całkowitej przebudowie.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Nad Bałtykiem stanie jeden z najpiękniejszych dworców kolejowych projektu biura Zaha Hadid Architects

Czytaj też:

Zobacz zdjęcia: niezwykły hotel w Zakopanem