Remont Podwala Grodzkiego w Gdańsku
15 lipca 2006 roku rozpoczęła się największa w ostatnich latach inwestycja drogowa w Gdańsku - przebudowa Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich. Przyczyną przebudowy jest bardzo zły stan nawierzchni ulic oraz obiektów inżynierskich w tym mostu nad kanałem Radni i tunelu wiodącego od Dworca Głównego do kompleksu City Forum.
Przyczyną przebudowy jest bardzo zły stan nawierzchni ulic oraz obiektów inżynierskich w tym mostu nad kanałem Radni i tunelu wiodącego od Dworca Głównego do kompleksu City Forum.
Projekt realizowany jest w ciągu drogi krajowej nr 1 niedaleko od drogi krajowej nr 7 w samym centrum Gdańska. Należą do niego ulice Podwale Grodzkie i Wały Jagiellońskie, które stanowią główną oś komunikacji w mieście. Przejeżdża tędy ponad 80 tys. samochodów dziennie w tym ruch tranzytowy prowadzący do dzielnic przemysłowych oraz do portu po zachodniej stronie Martwej Wisły.
Zakres prac remontowych:
przebudowa ulic Podwale Grodzkie, Wały Jagiellońskie, Wały Piastowskie, Hucisko w tym budowa dróg rowerowych
wzmocnienie konstrukcji tunelu dla pieszych pod ulicą Podwale Grodzki
-przebudowa mostu na kanale Raduni
-przebudowa torowiska tramwajowego
-przebudowa uzbrojenia podziemnego: sieć wodociągowa, sanitarna, deszczowa, gazowa, kable energetyczne, kable techniczne
-kompleksowe zagospodarowanie terenu celem wkomponowania go w otaczającą zabudowę centrum Gdańska.
Generalnym wykonawcą jest firma Skanska. Postęp robót jest zgodny z harmonogramami i nie wpływają na niego drobne problemy wynikające ze złej inwentaryzacji i natrafionych elementów zabytkowych. Prace powinny potrwać do końca sierpnia. Inwestorem jest Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku a całkowity koszt realizacji zadania wynosi 45,7 mln zł. z czego 31,7 mln zł pokryje Unia Europejska, 12,5 mln zł Budżet Miasta a 1,5 mln zł GIWK Sp. z o.o.