Remont A4 dobiegł końca
28 sierpnia 2006 roku nastąpiło uroczyste zakończenie modernizacji autostrady A4 na odcinku Wrocław-Krzywa. Długość wyremontowanej trasy wynosi 92 km.
Autostrada A4 to jedna z najważniejszych tras w Polsce stanowiąca część Pan-Europejskiego Korytarza nr III przebiegającego od Drezna w Niemczech do Kijowa na Ukrainie, przez Wrocław, Katowice, Kraków i Rzeszów. Głównym celem inwestycji było poprawienie stanu technicznego nawierzchni, zwiększenie nośności drogi i jej przystosowanie do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś, zwiększenie płynności potoku ruchu i średniej prędkości z 80 do 100 km/h, poprawa bezpieczeństwa ruchu, zmniejszenie oddziaływania na środowisko oraz ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego. Obecnie na pozostałych odcinkach autostrady A4 trwają intensywne prace przygotowawcze, tak by cała trasa od granicy z Niemcami do Rzeszowa - zgodnie z planem - była ukończona w roku 2013.
Remont A4 trwał od 2002 roku. Budowa nowej trasy była podzielona na trzy etapy. Pierwszy polegał na wybudowaniu jezdni południowej na odcinku Wądroże-Wrocław. Za niecałe 50 mln euro wykonał ją Budimex Dromex wraz z Walter Heilit. Drugi etap to budowa odcinka Krzywa-Wądroże i Krzywa-Legnica. Ta część przedsięwzięcia została wykonana przez Strabag S.A. oraz Mota Companhia S.A. i kosztowała ponad 63 mln euro. Następny etap polegał na wybudowaniu odcinka Wrocław-Legnica. Powstał on dzięki pracy firm Hermann Kirchner GmbH, Max Bogl oraz Berger Bau GmbH i pochłonął 42,7 mln euro. Nadzór nad pracami budowlanymi prowadziło przedsiębiorstwo Scetauroute.
Remont autostrady był pracochłonny i kosztowny. Inwestycja ta polegała m.in. na: rozbiórce istniejącej nawierzchni drogi oraz obiektów inżynieryjnych znajdujących się w ciągu trasy, wykonaniu robót ziemnych, budowie 92 km nawierzchni betonowej dwujezdniowej autostrady, przebudowie 39 obiektów inżynierskich oraz 56 przepustów, a także remoncie 40 obiektów mostowych nad autostradą. Całkowity koszt realizacji projektu wyniósł 162,7 mln euro, z czego 75 proc. pochodziło z Funduszu Spójności Unii Europejskiej. Przedsięwzięcie było także współfinansowane przez Europejski Bank Inwestycyjny. Zakończenie budowy tego odcinka A4 oznacza, że obecnie jednym ciągiem autostradowym można przejechać od Krakowa do Krzywej.