Nowy budynek Politechniki Białostockiej. Centrum Nowoczesnego Kształcenia

2012-09-25 14:31
Centrum Nowoczesnego Kształcenia Politechniki Białostockiej
Autor: Politechnika Białostocka W Centrum Nowoczesnego Kształcenia mieścić się będzie m.in. biblioteka Politechniki Białostockiej, w której zgromadzony zostanie cały księgozbiór uczelni

Na czterech kondygnacjach Centrum Nowoczesnego Kształcenia - nowego budynku Politechniki Białostockiej znajduje się biblioteka główna, centrum zdalnego kształcenia, naukowe centrum badawczo-rozwojowe i studium języków obcych. Budowa CNK zakończyła się kilka miesięcy temu, obecnie trwa wyposażanie budynku Politechniki Białostockiej.

Budynek Centrum Nowoczesnego Kształcenia Politechniki Białostockiej mieści się zbiegu ulic Zwierzynieckiej i Świerkowej. Obiekt składa się z dwóch skrzydeł połączonych szklanym holem. Część środkowa pełni funkcję wypoczynkowo-rekreacyjną, znajduje się tutaj również czytelnia z wolnym dostępem. Elewację budynku zdobi ażurowa wycinanka, nawiązująca do podlaskich motywów ludowych. Budynek CNK Politechniki Białostockiej został zaprojektowany przez architektów z pracowni Group-Arch.

Część budynku zajmuje nowoczesna biblioteka. Przeniesiony zostanie tutaj cały księgozbiór Politechniki. Dostępność do zbiorów będzie zapewniona zarówno w formie tradycyjnej, jak i na nośnikach elektronicznych. W bibliotece będzie działać całodobowa wrzutnia na książki z dostępem z zewnątrz budynku, która będzie umożliwiała samodzielne wypożyczanie i zwrot książki bez pomocy pracownika biblioteki.

Zobacz także: Nowy gmach Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku

Poza biblioteką, w Centrum Nowoczesnego Kształcenia mieścić się będzie studium języków obcych z laboratoriami komputerowymi i salami do ćwiczeń; centrum zdalnego kształcenia z salami multimedialnymi i salami komputerowymi dla wykładowców do prowadzenia zajęć w trybie online. Ważne miejsce odgrywać będzie również naukowe centrum badawczo-rozwojowe z różnego rodzaju specjalistycznymi laboratoriami.

 Koszt projektu to ponad 65 mln zł. 96 proc. stanowiło unijne dofinansowanie. Wykonawcą inwestycji była firma Budimex w konsorcjum z Ferrovial Agroman.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej