Nocny montaż kładki na zakopiance. W godzinę ułożyli przęsła na podporach

2024-05-21 13:18

Drogowcy w niespełna godzinę ułożyli przęsła nowej kładki dla pieszych na konstrukcji w Mogilanach. To część zakopianki czyli DK 7. Budowa kładki kosztuje 6 mln zł. Nocny montaż przęseł był bardzo widowiskowy. Użyto do niego 80-tonowego dźwigu.

Spis treści

  1. Kładkę przywieziono na miejsce przed północą
  2. Kładka dla pieszych w Mogilanach na zakopiance
  3. Nowa kładka dla pieszych na DK 7 na trzech podporach
  4. Budują kładki na zakopiance, likwidują "zebry"
  5. Tak montowali przęsła kładki nad zakopianką - zobacz galerię zdjęć

Kładkę przywieziono na miejsce przed północą

Gotowa kładka została dostarczona na plac budowy około północy w czwartek, z 16 na 17 maja. O 1:40 zamknięto ruch na zakopiance i zaczęła się operacja montowania przęseł na trzech podporach kładki. Dwa połączone przęsła umieszczono na zbudowane w ostatnich miesiącach podpory.  

Przęsła o wadze 16 ton, długości 40 m i szerokości 2,3 m, podnosił dźwig o maksymalnym udźwigu 80 ton. Przenoszenie i ułożenie przęseł poszło sprawnie, bo po około godzinie przywrócono ruch na zakopiance. Nad ranem kierowcy korzystali już z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. 

MURATORPLUS ARUP 2024

Kładka dla pieszych w Mogilanach na zakopiance

Nowe przejście dla pieszych nad zakopianką jest budowane w południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań. Połączy ul. Żary i św. Rity i zapewni bezpieczną komunikację między dwiema stronami DK7. Gdy kładka będzie gotowa, znikną zwykłe pasy na jezdni, z których dotąd korzystali piesi.   

Jak informuje GDDKiA, przez ten odcinek zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów, kładka zdecydowanie wpłynie więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych.  

Budowa mostu w Wolinie. Tak nasunęli przęsło na konstrukcję mostu na S3 WIDEO

Nowa kładka dla pieszych na DK 7 na trzech podporach

Jak wygląda nowa kładka dla pieszych? Kładka znajduje się na trzech podporach – dwie będą po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 40 m długości i biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.   

Koszt inwestycji to 6 mln zł. Obiekt ma być gotowy w listopadzie 2024 roku.

Budują kładki na zakopiance, likwidują "zebry"

Kładka w Mogilanach to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które GDDKiA buduje dla pieszych przechodzących przez zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki:  

  • koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;  
  • koło przystanku autobusowego Góra Libertowska;  
  • przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.  

Te obiekty powstaną w ramach przebudowy zakopianki w Libertowie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku.  

Niespełna 1,5 km na południe od przejścia w Mogilanach powstaje kolejna kładka, w Głogoczowie. Jej budowa ma się rozpocząć na wiosnę. Trwają wstępne prace na budowie węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.  

Ostatnia kładka powstanie w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt powstaje w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły mają być gotowe do końca 2025 roku. 

Tak montowali przęsła kładki nad zakopianką - zobacz galerię zdjęć

Czytaj też:

Listen on Spreaker.
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej