Konkurs na opracowanie planu mostu miedzy Bielanami a Tarchominem ciągnął się latami. Dopiero teraz Komisja Zarządu Dróg Miejskich uznała propozycję firmy Schüßler Plan z Düsseldorfu za najodpowiedniejszą. Niemcy wygrali konkurs, mimo że za przygotowanie dokumentacji zażyczyli sobie 3 mln więcej od ceny Transprojektu Gdańskiego, którego oferta była najtańsza. O wygranej zadecydowała jednak nie cena, ale obietnica skrócenia prac o blisko miesiąc. Projekt ma być gotowy po ponad dziewięciu miesiącach. Ratusz wciąż liczy, że inwestycja zakończy się przed końcem 2010 roku. Równocześnie z budową mostu ma powstać kolejny odcinek arterii do pętli przy Hucie Warszawa. Dzięki tej inwestycji kierowcy z Tarchomina czy z Łomianek będą mogli dostać się do węzła przesiadkowego przy stacji metra Młociny. Powstanie tam strzeżony parking na 700 miejsc. Z pętli przy Hucie wzdłuż mostu Północnego mają również kursować tramwaje.
czerwiec 2007 r.