II linia metra na Bemowie – 7 firm chętnych do startu w konkursie na projekt

2016-12-22 12:17
II linia metra
Autor: www.metro.waw.pl 7 firm wyraziło chęć wzięcia udziału w konkursie na projekt 3 etapu budowy II linii warszawskiego metra

7 firm wyraziło chęć wzięcia udziału w konkursie na projekt budowy zachodniego odcinka, drugiej linii warszawskiego metra. Wśród 7 ofert znajdują się firmy zarówno z Polski, jak i Danii, Francji czy Wielkiej Brytanii.

21 grudnia 2016 o godzinie 12:00 minął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej trzeciego etapu realizacji odcinka zachodniego drugiej linii metra wraz ze Stacją Techniczno-Postojową (STP) Mory w Warszawie. Trzeci etap obejmuje stacje zlokalizowane na warszawskim Bemowie od Księcia Janusza do Połczyńska wraz ze wspomnianą wyżej stacją Mory.

7 firm złożyło ofertę – kto ma największe szanse na wygrany projekt II linii metra na Bemowie?

Nadesłane wnioski mogą jeszcze zostać odrzucone. Zostaną teraz sprawdzone pod kątem zgodności z wymogami. Jeżeli zgłoszenie przejdzie weryfikację firma będzie zaproszona do złożenia oferty. Na zgłoszenie firma będzie miała nie mniej niż 90 dni.

Firmy, które zgłosiły się do udziału w konkursie:

  1. Konsorcjum firm: FUNKCJONA Architekci Sp. p. Muñoz i Partnerzy
  2. SYSTRA S.A.
  3. Konsorcjum firm: Schuessler – Plan Inżynierzy Sp. z o.o. Schüßler – Plan Ingenieurgesellschaft mbH RYSY Architekci Rafał Sieraczyński
  4. Gottlieb Paludan Architects
  5. Ove Arup & Partners International Limited Sp. z o.o. Oddział w Polsce
  6. ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o.
  7. Konsorcjum firm: AMC Andrzej M. Chołdzyński Sp. z o.o.

Jakie będą kryteria oceny prac konkursowych?

Najwyżej punktowanym kryterium, które będzie brane pod uwagę jest cena (30%). Nieco mniejsze znaczenie będą miały rozwiązania architektoniczne (20%). 15% punktacji przyznawane będzie za walory eksploatacyjne. Następnie jury będzie zwracać uwage na minimalizację oddziaływania obiektów metra na środowisko w czasie eksploatacji, program i rozwiązania technologiczne STP, powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10%). 5% punktacji przyznawane będzie za walory kontrukcyjno – technologiczne.

Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 50 tys. zł, a także zaproszony zostanie do negocjacji umowy o udzielenie zamówienia na opracowanie projektów budowlanych oraz postępowaniu Zarządu Transportu Miejskiego o udzielenie zamówienia na opracowanie „Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej Węzłów Przesiadkowych”. Budowa 3 etapu II linii metra ma zakończyć się do 2023 roku.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej