Budowa drogi S8 Radzymin-Wyszków

2007-05-24 12:28
droga S8
Autor: brak danych

Oferty w przetargu na budowę odcinka drogi ekspresowej S8 Radzymin-Wyszków zostały otwarte. Budowa odcinka o długości 17 km będzie kosztowała 110 mln euro, z czego 83 proc. sfinansuje Fundusz Spójności UE.

Planowana przebudowa drogi ekspresowej S8 Radzymin - Wyszków zakłada przystosowanie drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej. Będzie ono polegało na dobudowie drugiej jezdni, poszerzeniu i wzmocnieniu nawierzchni jezdni istniejącej, budowie węzłów, w tym budowie łącznicy nr 1 na węźle Radzymin z pasem włączenia. Przebudowane zostaną także drogi lokalne. Termin realizacji zadania wynosi 2 lata.

Oferty na budowę S8 złożyło pięć firm. Wśród nich są: Strabag Sp. z o.o., Budimex Dromex S.A., konsorcjum: Joahnn Bunte Baunetrnehmung GmbH & Co. KG, Berger Bau GmbH, konsorcjum: Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A, Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych S.A., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty - Łódź S.A. oraz konsorcjum: NCC Aktiebolag, MSF - Moniz Da Maia, Serra & Fortunato, Empreiteiros S.A., Teodoro Gomes Alho&Filhos, LDA, Warbud S.A.
Poza budową drogi S8 od Radzymina do Wyszkowa w ramach tego projektu realizowane są 2 inne kontrakty - modernizacja obwodnicy Radzymina i budowa obwodnicy Wyszkowa wraz z nowym mostem przez rzekę Bug. Przebudowa obwodnicy Radzymina polega na rehabilitacji nawierzchni istniejącej dwujezdniowej obwodnicy miasta (m.in. wymiana warstw bitumicznych nawierzchni i ułożenie nowej górnej podbudowy, warstwy wiążącej i warstwy ścieralnej na dolnym podkładzie).
Obwodnica Wyszkowa będzie dwujezdniową drogą ekspresową o długości 13 km. Droga będzie biegła w przeważającej części na nasypach (słabe grunty i nasypy na terenie doliny rzeki Bug). Powstanie 11 wiaduktów i nowy dwujezdniowy most o długości 600 m przez rzekę Bug. Niezbędna będzie również regulacja koryta rzeki. Na czas trwania budowy przeprawy przez Bug wzniesiony zostanie most tymczasowy. Ponadto powstanie 17 km dróg dojazdowych i 3,7 km dróg technologicznych i tymczasowych a około 7 km dróg poprzecznych (krajowych, gminnych i lokalnych) zostanie przebudowanych. Wszystkie trzy kontrakty dofinansowuje w 83% Fundusz Spójności UE

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej