Budowa drogi S8 Radzymin-Wyszków

2007-05-24 12:28
droga S8
Autor: brak danych

Oferty w przetargu na budowę odcinka drogi ekspresowej S8 Radzymin-Wyszków zostały otwarte. Budowa odcinka o długości 17 km będzie kosztowała 110 mln euro, z czego 83 proc. sfinansuje Fundusz Spójności UE.

Planowana przebudowa drogi ekspresowej S8 Radzymin - Wyszków zakłada przystosowanie drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej. Będzie ono polegało na dobudowie drugiej jezdni, poszerzeniu i wzmocnieniu nawierzchni jezdni istniejącej, budowie węzłów, w tym budowie łącznicy nr 1 na węźle Radzymin z pasem włączenia. Przebudowane zostaną także drogi lokalne. Termin realizacji zadania wynosi 2 lata.

Oferty na budowę S8 złożyło pięć firm. Wśród nich są: Strabag Sp. z o.o., Budimex Dromex S.A., konsorcjum: Joahnn Bunte Baunetrnehmung GmbH & Co. KG, Berger Bau GmbH, konsorcjum: Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A, Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych S.A., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty - Łódź S.A. oraz konsorcjum: NCC Aktiebolag, MSF - Moniz Da Maia, Serra & Fortunato, Empreiteiros S.A., Teodoro Gomes Alho&Filhos, LDA, Warbud S.A.
Poza budową drogi S8 od Radzymina do Wyszkowa w ramach tego projektu realizowane są 2 inne kontrakty - modernizacja obwodnicy Radzymina i budowa obwodnicy Wyszkowa wraz z nowym mostem przez rzekę Bug. Przebudowa obwodnicy Radzymina polega na rehabilitacji nawierzchni istniejącej dwujezdniowej obwodnicy miasta (m.in. wymiana warstw bitumicznych nawierzchni i ułożenie nowej górnej podbudowy, warstwy wiążącej i warstwy ścieralnej na dolnym podkładzie).
Obwodnica Wyszkowa będzie dwujezdniową drogą ekspresową o długości 13 km. Droga będzie biegła w przeważającej części na nasypach (słabe grunty i nasypy na terenie doliny rzeki Bug). Powstanie 11 wiaduktów i nowy dwujezdniowy most o długości 600 m przez rzekę Bug. Niezbędna będzie również regulacja koryta rzeki. Na czas trwania budowy przeprawy przez Bug wzniesiony zostanie most tymczasowy. Ponadto powstanie 17 km dróg dojazdowych i 3,7 km dróg technologicznych i tymczasowych a około 7 km dróg poprzecznych (krajowych, gminnych i lokalnych) zostanie przebudowanych. Wszystkie trzy kontrakty dofinansowuje w 83% Fundusz Spójności UE

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej