Autostrada A1 Rowień - Świerklany na Śląsku otwarta
Oddano do użytku 7-kilometrowy odcinek autostrady A1 Rowień - Świerklany. Trasę budował Strabag w ramach drugiej części kontraktu na budowę autostrady A1 Bełk - Świerklany łącznej długości 14,5 km.
Autostrada A1 odcinek Rowień - Świerklany
Prace budowlane na odcinku A1 Rowień - Świerklany rozpoczęły się w sierpniu 2008 roku i zgodnie z podpisaną umową miały zakończyć się w listopadzie 2010 roku. Ubiegłoroczna powódź spowodowała jednak opóźnienie w realizacji inwestycji, które skutkowało brakiem możliwości dotrzymania pierwotnego terminu. Plac budowy autostrady został zalany i na jego części nie można było prowadzić robót drogowych. Z końcem 2010 roku do ruchu oddano odcinek Bełk – Rowień.
Na odcinku Bełk - Świerklany powstało 13 mostów i 13 wiaduktów nad i w ciągu autostrady, w tym jeden wiadukt kolejowy nad autostradą A1 oraz dwa węzły: „Rowień” na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 935 i „Świerklany” na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 932. Na węźle „Świerklany” powstał Obwód Utrzymania Autostrady, w którym znajdują się: magazyn soli, budynek obsługi OUA oraz pomieszczenia policji autostradowej.
Autostrada A1 Rowień – Świerklany kosztowała 1,1 mld zł, liderem konsorcjum wykonawczego była firma Strabag.