Wmurowano kamień węgielny pod Futura Park w Modlniczce koło Krakowa
Po zakończeniu realizacji pierwszego etapu robót, który obejmował wykonanie fundamentów poziomu parteru i rozpoczęcie realizacji płyty stropowej, przy budowie obiektu Futura Park w Modlniczce koło Krakowa odbyło się symboliczne wmurowanie kamienia węgielnego pod budynek. Inwestorem projektu jest Neinver, a generalnym wykonawcą krakowski Oddział HOCHTIEF Polska.
Futura Park to dwukondygnacyjny obiekt wraz z parkingiem na 1400 miejsc postojowych i infrastrukturą techniczną. Łączna powierzchnia projektu wyniesie ponad 49 000 mkw. Nowo powstający budynek pomieści centrum outlet Factory oraz park Futura, w którym znajdą się sklepy średniopowierzchniowe i punkty usługowe. Umiejscowione na poziomie +0 centrum outlet Factory zajmie powierzchnię 20 000 mkw. Natomiast powierzchnia strefy parku handlowego na poziomie +1 wyniesie 22 000 mkw.
Od rozpoczęcia prac budowlanych w czerwcu br. wykonano m.in. roboty palowe, fundamenty, mur oporowy (220 mb) oraz zamontowano słupy prefabrykowane. Obecnie trwa montaż słupów i stropu międzykondygnacyjnego. Otwarcie Futura Park zaplanowano na III kw. 2011 roku.
W uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod budowę FUTURA Park Kraków wzięło udział niemal dwieście osób. Akt erekcyjny podpisali Barbara Topolska, dyrektor generalny NEINVER Polska; Pedro Potocki-Radziwiłł, prezes zarządu NEINVER Polska; Henryk Liszka, prezes zarządu HOCHTIEF; Stanisław Kracik, Wojewoda Małopolski; Józef Krzyworzeka, Starosta Powiatu Krakowskiego; Tadeusz Wójtowicz, Wójt Gminy Wielka Wieś; Rafał Strugała, dyrektor TEBODIN Kraków oraz Witold Gilewicz, dyrektor IMB Asymetria. Rangę imprezy podkreśliła obecność przedstawicieli Urzędu Miasta Krakowa oraz władz województwa małopolskiego.
- Połączenie centrum typu outlet z tradycyjnym parkiem handlowym, które aktualnie powstaje pod Krakowem to druga - po Wrocławiu - tego typu inwestycja realizowana przez firmę NEINVER w Polsce. Do Małopolski wprowadzamy całkowicie nowy koncept sprzedaży – centrum outlet FACTORY, w którym można kupić markowe produkty po cenach od 30% do 70% niższych w stosunku do normalnych cen sklepowych. Liczymy na to, że spotka się on z równie entuzjastycznym przyjęciem, jak nasze dotychczasowe obiekty działające w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. Naszym celem jest utworzenie miejsca, które będzie chętnie odwiedzane przez mieszkańców Krakowa i okolic. - powiedziała podczas uroczystości Barbara Topolska, dyrektor generalny NEINVER Polska.
Autor: Ciszewski Financial Communications sp. z o.o.
Barbara Topolska, dyrektora generalny NEINVER Polska oraz Pedro Potocki-Radziłł, prezes zarządu NEINVER Polska