Manufaktura - łódzkie wydarzenie roku
Otwarcie w Łodzi największego w Polsce centrum handlowo-rozrywkowego Manufaktura - wydarzenie maja 2006 - zwyciężyło w trzeciej edycji plebiscytu "Łódź Sukcesu".
Wydarzenie roku zostało wybrane spośród 12 laureatów poszczególnych miesięcy. Na finał roku przyszli nominowani, władze miasta, województwa i łódzcy parlamentarzyści. Plebiscyt pokazuje jak bardzo miasto się rozwija i które inwestycje zasługują na szczególną uwagę.
Wydarzenie roku wybrała kapituła. W jej skład weszli m.in. Sławomir Lachowski (prezes BRE Banku), Bronisław Wrocławski (wybitny łódzki aktor), Grzegorz Zieliński z Klubu Piotrkowska 97 (pomysłodawca plebiscytu), a także szefowie łódzkich mediów - Telewizji Toya, Radia Eska Łódź i "Gazety Wyborczej".
Pod koniec marca 2007 roku Manufaktura otrzymała kolejne nagrody. Centrum zostało finalistą ULI Awards for Excellence i ICSC Solal Marketing Awards. Pierwszą nagrodę przyznało po raz czwarty Urban Land Institute - instytucja pozarządowa promująca rozwój urbanistyczny wielkich miast. Z 34 zgłoszonych projektów jury konkursu wybrało ośmiu finalistów: z Hiszpanii, Turcji, Portugalii, Holandii, Szwecji, Francji i Polski. Nagrody Solal Marketing Awards przyznaje International Council of Shopping Centers (Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych). Projekty są oceniane w siedmiu kategoriach. Manufaktura zgłosiła się do trzech. W kategorii Grand Opening jury doceniło kampanię zatytułowaną "Manufaktura napędza Łódź od 1852 roku". Fashion Week, czyli święto mody, które odbywało się pod hasłem "Paris, Milano, Manufaktura" zostało wyróżnione w kategorii "Sales promotion and events" , a letnia plaża usypana na Rynku, czyli akcja "Raj na Ziemi" została finalistką w kategorii "Community Relations". Na konferencję ICSC, podczas której rozdane zostaną nagrody, trzeba poczekać do 25 kwietnia.