Echo Investment wybuduje Outlet w Szczecinie
Echo Investment w Szczecinie, przy ul. Struga zrealizuje Outlet Park Szczecin – pierwszy obiekt tego typu w województwie zachodniopomorskim. Outlet w Szczecinie powstanie w miejscu obecnie funkcjonującego centrum PHS, gdzie wcześniej planowana była realizacja centrum handlowego Astra.
Pierwszy Outlet w Szczecinie
- Od czasu gdy powstała pierwsza koncepcja, dokonaliśmy profesjonalnej oceny zmieniającej się sytuacji rynkowej. Uznaliśmy, że centrum wyprzedażowe trafia w zapotrzebowanie i wypełni lukę rynkową w tym rejonie kraju. Dysponujemy wyśmienitą lokalizacją, której zasięg obejmuje ponad 2,2 mln ludzi, mamy zarezerwowane środki finansowe i współpracujemy z doświadczonymi w branży centrów wyprzedażowych zespołami projektantów i doradców - mówi Marcin Materny, dyrektor sprzedaży centrów handlowych Echo Investment SA.
Powierzchnia Outlet Park Szczecin przeznaczona pod wynajem wyniesie ponad 23 000 mkw. Do dyspozycji klientów będzie około 1400 miejsc parkingowych. Outlet w Szczecinie zostanie zrealizowany w trzech etapach. W pierwszej fazie powstanie galeria handlowa o powierzchni najmu około 9000 mkw., w której znajdzie się 60 lokali handlowych, w drugiej 10 000 mkw. i w kolejnej około 4 000 mkw. W całym obiekcie będzie około 120-130 najemców.
Koncepcja architektoniczna Outlet Park Szczecin powstała w biurze projektowym Vsf - Creative. Realizacja pierwszego etapu projektu rozpocznie się już w I kwartale 2011 roku. Faza ta zostanie oddana do użytku w IV kwartale 2011 roku.
Rynek centrów outletowych w Polsce to w dalszym ciągu bardzo młoda branża. Z powodu specyfiki działalności centrów wyprzedażowych, liczba deweloperów specjalizująca się w tego typu inwestycjach pozostaje wciąż niewielka. - Nie bez znaczenia jest pula najemców zainteresowanych prowadzeniem działalności w centrach wyprzedażowych. Należy sądzić, że ten sektor w kolejnych latach, osiągnie poziom względnego nasycenia i nie można spodziewać się gwałtownego przyrostu powierzchni najmu w tym obszarze. Nasze badania wykazały, że w obecnej sytuacji Szczecin jest gotowy na kolejny format obiektu handlowego jakim jest centrum wyprzedażowe. Nie bez znaczenia jest również zmiana w postrzeganiu miasta wśród najemców, dla których Szczecin stał się kolejnym miejscem rozwoju ich sieci. Komercjalizacja Outlet Parku jeszcze się nie rozpoczęła, ale projekt cieszy się dużym zainteresowaniem.” - mówi Magda Frątczak z firmy CB Richard Ellis, współpracującej przy komercjalizację centrum.