Życie firmy zaczyna się od logo
Gdyby ktoś nie wiedział, to markę można poddać make-upowi, liftingowi, metamorfozie a nawet reinkarnacji. Wrzesień tego roku przyniósł tym razem redesign (dla mniej wtajemniczonych: odmłodzenie) logo firmy Franc Gardiner, męską promocję jednego z produktów Saint-Gobain Abrasives i to, że Budimex "od 40 lat nadaje realne kształty Twojej przyszłości".
"Nowa identyfikacja wizualna firmy Franc Gardiner jest świadectwem zmian zachodzących w spółce, a także pozycji na rynku, którą osiągnęliśmy dzięki naszym klientom. Rosnące zaufanie i zainteresowanie ofertą firmy w ciągu ostatnich kilku lat jest dla nas niewątpliwie powodem do dumy" - mówi Rafał Szymonowicz, prezes zarządu Franc Gardiner. Zmiana systemu identyfikacji wizualnej Franc Gardiner pozwoli na stworzenie spójnego wizerunku firmy. Jest to niezwykle ważne biorąc także pod uwagę jej obecność na wielu rynkach zagranicznych. "Rewitalizacja logo to jedynie pierwszy krok w zmianach, które wdrażamy. Obejmą one także wprowadzenie na rynek dwóch marek produktowych: dla sieci handlowych oraz dla detalistów" - zapowiada Kamila Prałat, kierownik marketingu spółki.
Spółka powstała w 2002 roku w Świdnicy. Została założona przez właściciela polskiej firmy Franc-Textil, Jerzego Franckiewicza, oraz właściciela szwedzkiej firmy Gardinexperten, Bengta Mauritzsona. Obecnie Franc Gardiner to nie tylko największy polski producent rolet, ale również wiodąca firma w Europie. Sposobem na sukces firmy było konsekwentne poszerzanie asortymentu zgodnie z oczekiwaniami klientów.
Nową jakość promocji na rynku materiałów ściernych prowadzi (właśnie dobiega końca pierwsza edycja cyklu popularyzacji marki) Saint-Gobain Abrasives z Koła. Największy w Polsce i jeden z największych na świecie producentów materiałów ściernych (wkrótce minie 10 lat od kiedy firma włączyła do swoich struktur Fabrykę Materiałów i Wyrobów Ściernych Korund z siedzibą w Kole) reklamę swojej marki NORTON Sport wymierzył w grupę docelową, którą są mężczyźni. Pasjonuje ich sport, rywalizacja, samochody... A więc detaliści dokonujący zakupu narzędzi tej marki mogli wygrać jeden z pięćdziesięciu bonów paliwowych o wartości 200 zł, a nagrodą główną był wyjazd na wrześniowe Grand Prix Italy.
"NORTON to marka dynamiczna, męska i taki też charakter mają realizowane przez nią działania promocyjne. SGA coraz częściej kieruje swoje promocje do detalistów i odbiorców naszych dystrybutorów, co wyróżnia tę firmę z grona producentów narzędzi ściernych. Czynniki wpływające na decyzje zakupowe na poziomie detalu warunkują często sukces na tym rynku" - mówi Dariusz Żabierek, szef Działu Marketingu SGA.
W założeniach NORTON Sport jest cykliczność promocji - rocznie planowane jest przeprowadzenie czterech takich akcji. Za każdym razem nagrody będą dopasowane do sezonowych wydarzeń sportowych, by zachować spójność komunikacji marketingowej. Działania te będą wsparte aktywnością reklamową w prasie branżowej i w Internecie. Dodatkowo planowane są materiały ekspozycyjne i reklamowe w miejscach sprzedaży hurtowej. SGA zapewnia, że to działa. Promocja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem rynku (detaliści masowo wysyłali zgłoszenia). Co więcej, spółka teraz liczy, że przy każdej edycji będzie rosło...
SGA działa m. in. na rynkach przemysłowym, budowlanym, drzewnym i rynku napraw blacharsko-lakierniczych i ciągle rozwija w nich swój udział.
W tym roku Budimex SA obchodzi 40-lecie swojego istnienia. Tyle lat obecności na rynku zobowiązuje. Jeszcze w czerwcu Budimex Nieruchomości, właśnie z tej okazji, oferował klientom 40 mieszkań w jubileuszowych cenach - nawet o 35% niższych od średnich rynku. "40 okazji na 40 lat" dotyczyło (niestety tylko) mieszkań w warszawskich inwestycjach.
Obecnie prowadzonej kampanii towarzyszy hasło: "Od 40 lat nadajemy realne kształty Twojej przyszłości". Za wizerunek i pracę nad pozycją Budimeksu jako silnej, godnej zaufania, proekologicznej, nowoczesnej i zaawansowanej technologicznie firmy budowlanej, dbającej nie tylko o potrzeby swoich klientów, ale również o ich prestiż i zadowolenie odpowiada warszawska agencja reklamowa. Oto jej plan: "I etapem kampanii są działania Public Relations. W drugim etapie prowadzona kampania zostanie wzmocniona wizerunkowymi ogłoszeniami w prasie i Internecie, m.in. w prasie branży budowlanej, dziennikach ogólnopolskich, a także opiniotwórczych tygodnikach typu: "Wprost", "Polityka" i miesięcznikach biznesowych: "Forbes", "Manager Magazine" i innych. W Internecie działania skupią się wokół portali branży biznesowej i budowlanej". Grupa docelowa to inwestorzy prywatni, przedstawiciele władz państwowych, miast i gmin odpowiedzialni za inwestycje, pracownicy Budimeksu, podwykonawcy, dostawcy. A dzięki jubileuszowej kampanii firmy zdobywamy też wiedzę, że Carla Bruni, Julia Roberts, Ewa Minge, Robert Korzeniowski i Daniel Craig są w tym samym wieku co Budimex. I też mają się świetnie.
I tak to działa.