Zakorkowane EURO-miasta
Przygotowania EURO-miast do mistrzostw w całej pełni. Mieszkańcy cieszą się ze zmian, ale to oznacza również potworne niedogodności, których większość zapewne skończy się dopiero wraz z ropoczęciem imprezy (wtedy zresztą też nie będzie łatwo). Chyba największym utrapieniem są miejskie korki, w czym prym wiedzie stolica, ale nie tylko. Poznaniacy też narzekają...
Remonty poznańskich dróg, a tym samym utrudnienia i objazdy sprawdzają ich cierpliwość, szczególnie, że muszą stać w coraz to większych korkach. Na terenie Poznania obecnie prowadzonych jest jednocześnie kilka remontów. Wszystkie one sprawiają, że poruszanie się po mieście jest dla zmotoryzowanych dużą udręką. Problem dotyczy również komunikacji miejskiej. Choć wszyscy zdają sobie sprawę, że remonty, będące częścią naszych przygotowań do EURO 2012 są konieczne, to jednak stanie w korkach każdego dnia mocno irytuje.
Koniec już bliski
Jeszcze w tym miesiącu zakończą się niektóre z prowadzonych prac. Według informacji poznańskiego ZDM już niedługo przywrócony zostanie normalny ruch na rondzie Śródka. Prace związane z realizacją budowy kolektora Prawobrzeżnego II mają się zakończyć 31 października. W tym samym terminie mają również zostać sfinalizowane roboty związane z wymianą nawierzchni jezdni na ulicy Bolesława Krzywoustego oraz prace przy ulicy Dalekiej, Platanowej i Łozowej oraz Ogrodowej na odcinku od ulicy Półwiejskiej do ulicy Ratajczaka. Dwa tygodnie później, w połowie listopada, spodziewany jest finisz remontu ulicy Kościelnej, gdzie powstaje nowa nawierzchnia i chodniki. W tym miesiącu planowany jest również koniec ostatniego etapu remontu Nowych Zawad.
Inwestycje z rozmachem
Obecnie w Poznaniu prowadzonych jest kilka inwestycji długoterminowych, których realizacja przekracza okres roku. Jedną z nich jest przebudowa wiaduktu w Antoninku, która ma potrwać do 2012 roku. I choć prace przebiegają tam zgodnie z harmonogramem to dużo zależy od pogody. Meteorolodzy ostrzegają, że zima, największa udręka drogowców, ma nadejść w tym roku wyjątkowo wcześnie. – Późna jesień oraz zima z całą pewnością nie sprzyjają robotom drogowym. Jeśli temperatura nie spadnie jednak znacznie poniżej zera prace będą prowadzone normalnie. W przypadku siarczystych mrozów roboty zostaną czasowo wstrzymane. Nie wpłynie to jednak na termin zakończenia remontu, nie przewidujemy żadnych opóźnień jeśli chodzi o oddanie wiaduktu do użytku - mówi Maciej Raczak, z firmy Budownictwo Drogowe Siedlecki.
Zobacz także: Warszawa - modernizacja Al. Jerozolimskich
Wrocław ma 221 mln na obwodnicę
Gdańsk: nie brakuje chętnych na budowę Trasy Słowackiego
W czerwcu 2011 roku planowane jest również zakończenie remontu ulicy Bułgarskiej. Stadion Miejski co prawda został już oddany do użytku, ale jego otoczenie oraz okoliczna infrastruktura nie jest jeszcze gotowa. Właśnie rozpoczęły się prace ziemne na odcinku między ulicami Ptasią i Świerzawską, czyli w miejscu przeznaczonym pod budowę drugiej jezdni ulicy Bułgarskiej.
Inna inwestycja, która ma zostać ukończona jeszcze przed EURO 2012, to przebudowa ulicy Bukowskiej. Ta ważna droga, łącząca lotnisko Ławica z centrum miasta, ma być ukończona w czerwcu 2011 roku. Wraz z tym remontem prowadzone są jednocześnie prace przy skrzyżowaniu ulicy Złotowskiej, Malwowej i Skórzewskiej.
Niepokój w centrum
To co jednak najgorsze dla kierowców ma dopiero nadejść. Już pod koniec roku mają ruszyć bowiem prace związane z modernizacją ronda Kaponiera. Przebudowa najważniejszego węzła komunikacyjnego w centrum miasta to jedna z inwestycji kluczowych dla organizacji Euro 2012. Nikt nie kwestionuje słuszności i potrzeby remontu. Nie zmienia to jednak faktu, że podczas prac modernizacyjnych nasze miasto po prostu stanie. Wartość inwestycji to 150 milionów złotych, termin jej ukończenia przewidziany jest tuż przed Mistrzostwami Europy, czyli w maju 2012 roku.
Remonty są uciążliwe i nikt ich nie lubi. Wszyscy za to chcemy jeździć po nowych i bezpiecznych drogach. Nie pozostaje nam zatem nic innego jak zacisnąć zęby i uzbroić się w cierpliwość...