Firma Elektrotim SA zamontuje system ochrony na ogrodzeniu mierzącym w sumie 10 kilometrów. Od strony południowej będzie ono monitorowane przez bariery mikrofalowe oraz urządzenia na podczerwień, zsynchronizowane z systemem kamer. Pozostałą część ogrodzenia ochroni system radarów i kamer termowizyjnych. W okolicy budowanego nowego t erminalu ogrodzenie będzie miało wysokość 10 metrów wysokości - jego zadanie to ochrona płyty postojowej samolotów. Lotnisko wykorzysta system nie tylko do zabezpieczenia swoich granic, ale także do kontroli pola naziemnego ruchu lotniczego i płyt postojowych.
To oznacza, że radary będą wykrywać wszelkie pojazdy, osoby czy zwierzynę na tym terenie. Kamery termowizyjne dadzą obraz wykrytych obiektów nawet nocą - mówi Marek Szczelina, pełnomocnik ds. bezpieczeństwa Portu Lotniczego Wrocław. Taki dozór obejmie teren o powierzchni prawie 400 hektarów.
Zobacz koniecznie fotorelację z budowy lotniska