Warszawa: 115 mln zł na przebudowę Modlińskiej
Miasto st. Warszawa podpisało umowę z Mazowiecką Jednostką Wdrażania Programów Unijnych o dofinansowanie z Unii Europejskiej przebudowy ul. Modlińskiej na odcinku od mostu Grota Roweckiego do mostu nad Kanałem Żerańskim. Wartość projektu to 115 mln zł, dofinansowanie wynosi prawie 83 mln zł.
Inwestycja jest zlokalizowana w prawobrzeżnej części Warszawy, na terenie dzielnicy Białołęka. Projekt dotyczy przebudowy odcinka ul. Modlińskiej od granicy węzła z mostem Grota Roweckiego do mostu nad Kanałem Żerańskim, wraz z przebudową tego mostu oraz wiaduktu nad bocznicą kolejową.
Zobacz koniecznie: Warszawa dostanie 125 mln zł z UE na budowę Nowolazurowej
Zakres robót obejmuje wykonanie jezdni o 4 pasach ruchu w każdym kierunku, budowę 6 obiektów mostowych nad Kanałem Żerańskim (2 mosty drogowe, 1 kładkę dla chodnika i ścieżki rowerowej, 1 kładkę dla ciągu pieszo-rowerowego, 1 most tramwajowy – rezerwa pod przyszłą trasę, 1 kładkę dla sieci ciepłowniczej), 5 obiektów nad linią kolejową i ulicą lokalną (2 wiadukty drogowe, 1 kładkę dla chodnika i ścieżki rowerowej, 1 kładkę dla ciągu pieszo-rowerowego, 1 most tramwajowy – rezerwa pod przyszłą trasę), przebudowę nasypu pod jezdnią, przebudowę i budowę ulic lokalnych.
- Przebudowa ul. Modlińskiej to bardzo ważna inwestycja poprawiająca komfort życia mieszkańców północno-wschodniej Warszawy. Dzięki niej ułatwimy kierowcom pokonywanie jednego z najważniejszych połączeń komunikacyjnych w Warszawie. Poprawi się także funkcjonowanie transportu publicznego oraz integracja podwarszawskich gmin od strony północno-wschodniej ze stolicą - mówi Michał Olszewski, dyrektor Biura Funduszy Europejskich m.st. Warszawy.
Inwestycja ta stanowi kolejny etap przebudowy ul. Modlińskiej na całej długości, tj. od mostu Grota Roweckiego do granicy miasta, która jest realizowana od sierpnia 2007 r. Zakończenie prac na ww. odcinku planowane jest na wrzesień 2011 r.
- Ten projekt ma wyjątkowe znaczenie dla układu drogowego Warszawy. Jest to komplementarny projekt do budowy obwodnicy ekspresowej – S-8, którą na terenie stolicy realizuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - dodał Kazimierz Sender, zastępca dyrektora Biura Funduszy Europejskich m.st. Warszawy.
Wykonawcą robót budowlanych jest konsorcjum firm w składzie: Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „MOSTY” S.A. oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów.