Na uroczystość podpisania umowy przekazującej tarcze, zaproszeni zostali przedstawiciele Konsorcjum AGP, Miasta Stołecznego Warszawy, Zarządu Transportu Miejskiego i Metra Warszawskiego. Wizyta rozpoczęła się prezentacją, prowadzoną przez założyciela i twórcę firmy wykonującej TBM-y, Dr Martina Herrenknechta.
Przeczytaj również: Stadion Narodowy: dach prawie na ukończeniu. GALERIA
Tarcze TBM zaprojektowane zostały specjalnie dla centralnego odcinka II linii metra. Są pomalowane w żółto-czerwone barwy miasta. Mają 6.270 mm średnicy i długość całkowitą 97 metrów. Każda z tych potężnych maszyn waży ponad 615 ton i potrzebuje do pracy aż 1 200 kW. Tarcze będą drążyć tunel, przepychając grunt z siłą 45.000kN. Mechanizmem będą kierować zaledwie trzy osoby. Tarcza jest w pełni zautomatyzowana, co pozowli osobom kierującym pełnić jedynie funkcję nadzoru. Tarcza będzie „sama” drążyć tunel, od razu obudowywać go betonowymi elementami i odprowadzać wykopany grunt na zewnątrz. Po jej przejściu w czystych tunelach będzie można od razu montować instalację. Podczas spotkania odbył się główny rozruch tarczy.