Tarcze do drążenia tuneli II lini metra - odebrane

2011-05-20 15:12
Tarcza drazeniowa
Autor: Metro Warszawskie Sp. zo.o.

W dniu 17 maja br., w fabryce Herrenknechta w niemieckim Schwanau odbyło się uroczyste przekazanie tarcz TBM, które będą drążyć tunele dla centralnego odcinka II linii metra.

Na uroczystość podpisania umowy przekazującej tarcze, zaproszeni zostali przedstawiciele Konsorcjum AGP, Miasta Stołecznego Warszawy, Zarządu Transportu Miejskiego i Metra Warszawskiego. Wizyta rozpoczęła się prezentacją, prowadzoną przez założyciela i twórcę firmy wykonującej TBM-y, Dr Martina Herrenknechta.

Przeczytaj również: Stadion Narodowy: dach prawie na ukończeniu. GALERIA

Tarcze TBM zaprojektowane zostały specjalnie dla centralnego odcinka II linii metra. Są pomalowane w żółto-czerwone barwy miasta. Mają 6.270 mm średnicy i długość całkowitą 97 metrów. Każda z tych potężnych maszyn waży ponad 615 ton i potrzebuje do pracy aż 1 200 kW. Tarcze będą drążyć tunel, przepychając grunt z siłą 45.000kN. Mechanizmem będą kierować zaledwie trzy osoby. Tarcza jest w pełni zautomatyzowana, co pozowli osobom kierującym pełnić jedynie funkcję nadzoru. Tarcza będzie „sama” drążyć tunel, od razu obudowywać go betonowymi elementami i odprowadzać wykopany grunt na zewnątrz. Po jej przejściu w czystych tunelach będzie można od razu montować instalację. Podczas spotkania odbył się główny rozruch tarczy.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.