Szybciej z Wrocławia do Niemiec

2009-08-13 16:02

Autostrada A4 na odcinku Zgorzelec - Krzyżowa była budowana od 2005 roku. Za inwestycję odpowiada wrocławski oddział GDDKiA. Długość odcinka to 49,7 km. Koszt projektu to 1 mld zł. Ostatnio prasa doniosła, że trasa jest gotowa, ale czeka na oficjalne otwarcie.

A4 Zgorzelec - Krzyżowa

i

Autor: Archiwum serwisu Fragment A4 na odcinku Zgorzelec - Krzyżowa

Wówczas (pod koniec lipca) GDDKiA broniła się, że główny wykonawca nie przekazał jeszcze protokołu zakończenia prac oraz dzienników budowy, które, zgodnie z zapisami w kontrakcie, musi przekazać główny wykonawca. Przekazanie tych dokumentów jest warunkiem otwarcia A4 na odcinku Krzyżowa - Zgorzelec.
Zgodnie z prawem budowlanym, oddanie do użytku drogi jest możliwe tylko po spełnieniu tego kryterium. Dokumenty zostały w końcu przekazane i na początku sierpnia trafiły do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, który ma wydać pozwolenie na użytkowanie drogi. Nadzór ma na to 28 dni, ale podobno ma to nastąpić jeszcze w tym tygodniu.

Autostrada A4 na odcinku Zgorzelec-Krzyżowa była budowana od 2005 roku. Za inwestycję odpowiada wrocławski oddział GDDKiA. Długość odcinka to 49,7 km. Koszt projektu to 1 mld zł. Nowe połączenie pozwala podobno pokonać trasę z Wrocławia do granicy Niemiec w półtorej godziny.


* Zadanie "Budowa autostrady A4 odcinek Zgorzelec - Krzyżowa" zostało podzielone na dwa odcinki, stąd dwóch wykonawców: kontrakt na odcinek A Zgorzelec - Wykroty wygrało konsorcjum: DTP Terrassement / Bouygues Travaux Publics / VSL, kontrakt na odcinek B Wykroty - Krzyżowa przypadł konsorcjum: Strabag Sp. z o.o. / Strabag AG / Heilit+Woerner BAU GmbH / Mota-Engil, Enganharia e Construcao S.A.