Prace nad obwodnicą Serocka oficjalnie rozpoczęte

2009-08-21 13:20
Uroczystosć wbicia pierwszej łopaty na budowie obwodnicy Serocka odbyła się 20 sierpnia 2009 roku
Autor: Skanska SA Uroczystosć wbicia pierwszej łopaty na budowie obwodnicy Serocka odbyła się 20 sierpnia 2009 roku.

Za dwa lata do dyspozycji kierowców zostanie oddane 7 km obwodnicy Serocka na Mazowszu. Uroczystosć wbicia pierwszej łopaty odbyła się 20 sierpnia 2009 roku. Inwestycję wartą 139 mln zł brutto realizuje spółka Skanska.

- Obok budowy autostrad i dróg ekspresowych, równie ważna jest budowa obwodnic, które poprawiają bezpieczeństwo, zwiększają płynność ruchu drogowego oraz zmniejszają uciążliwość dla mieszkańców, w takich miejscowościach jak Serock - powiedział Cezary Grabarczyk, minister inrastruktury, podczas oficjalnego rozpoczęcia budowy obwodnicy miasta. – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała tę inwestycję do realizacji. Od wykonawcy zależy jak szybko zostanie ona przekazana kierowcom – dodał minister.

Budowa obwodnicy Serocka ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu na trasie prowadzącej z po łudnia Polski na Mazury. Przez Serock przebiegają drogi krajowe nr 61 i 62 (wylot z Warszawy w kierunku północno-wschodnim). Droga nr 62 na odcinku Wyszków-Wyszogród stanowi fragment obwodnicy Warszawy, gdzie średni dobowy ruchu pojazdów wynosi 13 tys. (w tym 2,2 tys. samochodów ciężarowych) według Generalnego Pomiaru Ruchu w 2005 r. Dzięki budowie obwodnicy ruch samochodowy zostanie wyprowadzony poza miasto.

- Aktualnie prowadzimy prace związane z przygotowaniem terenu pod budowę obwodnicy - mówi Piotr Urbański, menadżer projektu, Skanska. - Rozpoczęliśmy juz likwidację wysypiska śmieci, wy cinkę drzew i krzewów, odhumusowanie. Trwa oczyszczenie terenu z niewybuchów i niewypałów. Ustawiamy także zaplecza przy docelowych obiektach, z których będą nadzorowane roboty. Ponadto rozpoczęliśmy prace przy obiektach mostowych w rejonie węzłów: Wojsk Łączności i Wierzbica. Wykonujemy także drogi tymczasowe i dojazdowe przy budowie obiektów mostowych węzła Serock i drogi gminnej.

Inwestycja obejmuje budowę dwujezdniowej obwodnicy o długości 7 km w ciągu drogi krajowej nr 61, odcinka drogi krajowej nr 62 od ronda w Wierzbicy do mostu nad rzeką Narew i połączenia z obwodnicą oraz odcinka drogi o długości 800 m w ciągu ulicy Zakroczymskiej. Skanska wykona także trzy nowe węzły drogowe: Wojsk Łączności, Serock i Wierzbica. W ramach kontraktu wybuduje bezkolizyjne skrzyżowania, drogi lokalne równoległe do obwodnicy, 7 wiaduktów, ciągi piesze, zjazdy indywidualne i publiczne, przepusty i przejścia dla zwierząt. Zrealizuje też roboty odwodnieniowe, wykonamy oświetlenie i oznakowanie poziome i pionowe oraz ekrany akustyczne i elementy bezpieczeństwa ruchu.

Budowa obwodnicy Serocka - w ciągu drogi krajowej nr 61 - to realizacja zadania zawartego w "Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012". Umowę na jej budowę podpisano 6 lipca 2009 r. Skanska SA realizuje kontrakt od 4 sierpnia 2009 r. do 4 sierpnia 2011 r. Inwestycja została zaprojektowana przez biuro projektowe Mosty-Katowice Sp. z o.o.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej