Prace nad obwodnicą Serocka oficjalnie rozpoczęte

2009-08-21 13:20
Uroczystosć wbicia pierwszej łopaty na budowie obwodnicy Serocka odbyła się 20 sierpnia 2009 roku
Autor: Skanska SA Uroczystosć wbicia pierwszej łopaty na budowie obwodnicy Serocka odbyła się 20 sierpnia 2009 roku.

Za dwa lata do dyspozycji kierowców zostanie oddane 7 km obwodnicy Serocka na Mazowszu. Uroczystosć wbicia pierwszej łopaty odbyła się 20 sierpnia 2009 roku. Inwestycję wartą 139 mln zł brutto realizuje spółka Skanska.

- Obok budowy autostrad i dróg ekspresowych, równie ważna jest budowa obwodnic, które poprawiają bezpieczeństwo, zwiększają płynność ruchu drogowego oraz zmniejszają uciążliwość dla mieszkańców, w takich miejscowościach jak Serock - powiedział Cezary Grabarczyk, minister inrastruktury, podczas oficjalnego rozpoczęcia budowy obwodnicy miasta. – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała tę inwestycję do realizacji. Od wykonawcy zależy jak szybko zostanie ona przekazana kierowcom – dodał minister.

Budowa obwodnicy Serocka ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu na trasie prowadzącej z po łudnia Polski na Mazury. Przez Serock przebiegają drogi krajowe nr 61 i 62 (wylot z Warszawy w kierunku północno-wschodnim). Droga nr 62 na odcinku Wyszków-Wyszogród stanowi fragment obwodnicy Warszawy, gdzie średni dobowy ruchu pojazdów wynosi 13 tys. (w tym 2,2 tys. samochodów ciężarowych) według Generalnego Pomiaru Ruchu w 2005 r. Dzięki budowie obwodnicy ruch samochodowy zostanie wyprowadzony poza miasto.

- Aktualnie prowadzimy prace związane z przygotowaniem terenu pod budowę obwodnicy - mówi Piotr Urbański, menadżer projektu, Skanska. - Rozpoczęliśmy juz likwidację wysypiska śmieci, wy cinkę drzew i krzewów, odhumusowanie. Trwa oczyszczenie terenu z niewybuchów i niewypałów. Ustawiamy także zaplecza przy docelowych obiektach, z których będą nadzorowane roboty. Ponadto rozpoczęliśmy prace przy obiektach mostowych w rejonie węzłów: Wojsk Łączności i Wierzbica. Wykonujemy także drogi tymczasowe i dojazdowe przy budowie obiektów mostowych węzła Serock i drogi gminnej.

Inwestycja obejmuje budowę dwujezdniowej obwodnicy o długości 7 km w ciągu drogi krajowej nr 61, odcinka drogi krajowej nr 62 od ronda w Wierzbicy do mostu nad rzeką Narew i połączenia z obwodnicą oraz odcinka drogi o długości 800 m w ciągu ulicy Zakroczymskiej. Skanska wykona także trzy nowe węzły drogowe: Wojsk Łączności, Serock i Wierzbica. W ramach kontraktu wybuduje bezkolizyjne skrzyżowania, drogi lokalne równoległe do obwodnicy, 7 wiaduktów, ciągi piesze, zjazdy indywidualne i publiczne, przepusty i przejścia dla zwierząt. Zrealizuje też roboty odwodnieniowe, wykonamy oświetlenie i oznakowanie poziome i pionowe oraz ekrany akustyczne i elementy bezpieczeństwa ruchu.

Budowa obwodnicy Serocka - w ciągu drogi krajowej nr 61 - to realizacja zadania zawartego w "Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012". Umowę na jej budowę podpisano 6 lipca 2009 r. Skanska SA realizuje kontrakt od 4 sierpnia 2009 r. do 4 sierpnia 2011 r. Inwestycja została zaprojektowana przez biuro projektowe Mosty-Katowice Sp. z o.o.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej