Jest umowa na lifting dworca Stadion
PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały z konsorcjum firm Bilfinger Berger Budownictwo SA i Przedsiębiorstwa Agat SA, umowę dotyczącą przebudowy przystanku osobowego Warszawa Stadion, znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie najważniejszej areny EURO 2012. Zostaną m.in. przebudowane dwa perony, zmodernizowane przejście podziemne, będzie przeprowadzony remont budynku dworca.
- Najważniejszą zmianą, będzie zadaszenie peronów w stylistyce zbieżnej z architekturą pobliskiego Stadionu Narodowego oraz pełna modernizacja i wyposażenie przystanku osobowego we wszystkie elementy dostosowujące do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się np. windy i schody ruchome – mówi Sławomira Wierzchowska, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe Oddział w Warszawie, nadzorująca przygotowanie i wykonanie inwestycji.
Zobacz także: PKP: organizacja szwankuje, ale dworce pięknieją
Kontrakt zostanie zrealizowany przez konsorcjum firm Bilfinger Berger Budownictwo SA i Przedsiębiorstwo Agat SA, którego oferta na kwotę 52 313 839 zł netto (64 195 486 brutto) została wybrana jako najkorzystniejsza spośród czterech ofert złożonych w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. Prace modernizacje powinny być zakończone w listopadzie 2011 r. Zadanie obejmujące przebudowę przystanku osobowego Warszawa Stadion z częścią linii podmiejskich nr 448 w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Stadion wraz z przebudową przystanku Warszawa Stadion i stacji Warszawa Wschodnia" jest finansowane z budżetu państwa.
Swoje oblicze zmieni także budynek dworca Warszawa Stadion. Trwają już prace przygotowawcze do zasadniczego remontu, który rozpocznie się na przełomie I i II kwartału. Potrwa około 5 - 6 miesięcy. Inwestycja ta jest realizowana w formule: "projektuj i buduj". Dobiegają końca uzgodnienia projektowe z konserwatorem zabytków.
Dworzec Warszawa Stadion zostanie odnowiony, zyska bardziej estetyczny wygląd, ale jego elewacja pozostanie, z wyjątkiem drobnych zmian, w niezmienionym kształcie. Zainstalowany zostanie nowoczesny system informacji dla pasażerów, a także nowy system nagłośnienia i monitoring, zainstalowane zostaną nowe systemy wentylacji, wodno-kanalizacyjny i elektryczny. Wymienione zostaną posadzki, odnowiona zostanie cała przestrzeń związana z obsługą podróżnych,