Droga ekspresowa S17: Dragados wybrany na wykonawcę ostatniego odcinka
Budowa drogi ekspresowej S17 dobiega końca. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała na drodze przetargu wykonawcę ostatniego odcinka. Roboty drogowe o wartości ponad 600 mln złotych netto, wykona hiszpańska spółka Dragados.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała na drodze przetargu wykonawcę budowy ostatniego odcinka drogi ekspresowej S17.
Najbardziej korzystną propozycję przetargową na kwotę 629 070 061, 68 złotych netto, złożyła hiszpańska spółka Dragados. Firmy biorące udział w przetargu mają 10 dni na złożenie sprzeciwu, jeśli to nie nastąpi, GDDKiA podpisze umowę z hiszpańskim wykonawcą. Tym samym, podzielone na 5 zadań, roboty drogowe zbliżają się ku końcowi.
Droga ekspresowa S17 - roboty drogowe
Droga ekspresowa S17 w ostatnim etapie inwestycji budowana będzie na odcinku Kurów - Lubartów - Piaski, pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa. W ramach realizacji wykonawca wybuduje drogę dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu, o długości 12,8 km, wraz rezerwą pod trzeci węzeł Lubartów (bez węzła) oraz Witosa (wraz z węzłem). Zadanie obejmuję budowę ok. kilometrowej estakady nad doliną Bystrzycy, powstaną dwa kolejne węzły: Włodawa i Mełgiewska oraz drogi zbiorcze, o łącznej długości 21,1 km. Ponadto, realizacja zakłada wybudowanie ekranów akustycznych, przejść dla pieszych oraz systemu szczelnego odwodnienia trasy. Roboty drogowe mają zostać wykonane w ciągu 2 lat.
Warto przypomnieć, że droga ekspresowa S17 jest budowana na trzech z pięciu zadań, na jakie podzielono odcinek Kurów - Lublin - Piaski. Są to następujące zadania:
- zadanie nr 5, od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask, umowę podpisano 12 listopada 2010 r. Wykonawcą jest konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman.
- zadanie nr 1, od węzła Sielce do węzła Bogucin, umowę podpisano 3 marca 2011 r. Wykonawcą jest konsorcjum Mota Engil Polska Central Europe wraz z partnerami: Mota Engil Engenharia e Construcao (Portugalia), Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów, Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Lublina i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Puławy.
- zadanie nr 2, od węzła Bogucin do węzła Dąbrowica wraz przedłużeniem w kierunku granic Lublina, umowę podpisano 9 czerwca 2011 r. Wykonawcą jest konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman.
- zadanie nr 3, od węzła Dąbrowica do węzła Lubartów wraz z przedłużeniem w kierunku granic Lublina, najkorzystniejszą propozycję przetargową złożyła hiszpańska firma Dragados. Umowy jeszcze nie podpisano.
- zadanie nr 4, od węzła Lubartów do węzła Witosa, najkorzystniejszą propozycję złożyła hiszpańska firma Dragados. Umowy jeszcze nie podpisano. Kontrakt z firmą Dragados zostanie zawarty po zakończeniu kontroli dokumentacji przetargowej, przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.