Budimex na S17
Podpisanie umowy na budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku Kurów – Lublin – Piaski miało miejsce 12 listopada 2010 r. Inwestycję - za 327,1 mln zł netto - wykona konsorcjum: Budimex S.A. (lider) i Ferrovial Agroman S.A. dla lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Prace rozpoczną się w ciągu 30 dni od podpisania umowy. Na realizację tej inwestycji konsorcjum ma 24 miesiące.
Budowany odcinek będzie miał 16,5 km długości z czego 12,1 km będzie drogą ekspresową. Będzie to droga dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni. W większości zostanie ona poprowadzona po śladzie istniejącej dwujezdniowej DK17 od Lublina do początku obwodnicy Piask.
Realizując kontrakt wykonawca:
- wybuduje 33 km dróg dojazdowych
- zbuduje 8 wiaduktów, 7 mostów, 6 kładek dla pieszych oraz węzeł „Świdnik” – główny węzeł łączący drogi dojazdowe z drogą główną
- ustawi 105 tys. m2 ekranów akustycznych
- wykona 426 tys. m3 wykopów i 490 tys. m3 nasypów
- użyje 245 tys. ton masy asfaltowej
68 km trasy ekspresowej S17 Piaski – Kurów wraz z północną częścią obwodnicy Lublina ma być oddane do użytku do końca 2012 r.
Droga ekspresowa S17 leży w ciągu trasy europejskiej E372 i docelowo ma połączyć Warszawę z Hrebennem (granica z Ukrainą). Odcinek budowany obecnie wspólnie z drogą S12 stworzy główną oś transportową w województwie lubelskim.