Autostrada A1 Świerklany - Gorzyczki budowana zgodnie z planem

2011-03-21 13:43
Budowa autostrady A2
Autor: Ministerstwo Infrastruktury

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że wykonawca budowy autostrady A1 na odcinku Świerklany - Gorzyczki firma Alpine Bau w świadomy sposób wprowadza opinie publiczną w błąd, przekazując nieprawdziwe informacje.

W związku ze złożeniem przez wykonawcę w nadzorze budowlanym i prokuraturze zawiadomień o wadach projektowych mostu o technicznej nazwie MA 532, GDDKiA stanowczo podkreśla, że to kolejna pozbawiona rozsądku inicjatywa wykonawcy, a most jest zaprojektowany zgodnie ze sztuką budowlaną i korzystanie z niego będzie bezpieczne. Wykonawca do tego manipuluje faktami - ani prokuraturze, ani WINB nie udostępnił opinii technicznej autorstwa prof. Kazimierza Flagi z Politechniki Krakowskiej, która stwierdza, że projekt powstał ścisle w oparciu o normy techniczne, a most według niego zbudowany będzie bezpieczny. Nadzór budowlany już po zawiadomieniu ze strony Alpine Bau był na budowie i nie wstrzymał prac. Wykonawca również nie wstrzymał prac, a zgodnie z art. 22 prawa budowlanego jest do tego zobowiązany w przypadku zagrożenia katastrofą budowlaną. Budowa autostrady A1 na tym odcinku trwa bez zakłóceń.

GDDKiA po raz kolejny zapewnia, że budowa autostrady A1 Świerklany - Gorzyczki jest prowadzona zgodnie z pozwoleniem na budowę zatwierdzonym przez wojewodę śląskiego. Nie może być zatem mowy o zagrożeniu budowlanym. Zarzuty Alpine Bau nie zostały w żaden sposób potwierdzone i pozostają w sferze niczym nie uzasadnionych imaginacji. GDDKiA podtrzymuje swoje stanowisko, iż dokumentacja projektowa obiektów mostowych umożliwia wykonawcy wykonanie obiektów m.in. zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i zgodnie z wymogami bezpieczeństwa. Wybudowane obiekty będą odpowiadały restrykcyjnym wymogom technicznym i zapewnią bezpieczeństwo przyszłym użytkownikom.

GDDKiA informuje również, że w piątek 18 marca br. odbyło się spotkanie Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z projektantem, inżynierem nadzoru, przedstawicielami GDDKiA i przedstawicielem Alpine Bau, który zgłosił zawiadomienie o zagrożeniu życia i katastrofy budowlanej na skutek wadliwego projektu. Inspektor NB nie wstrzymał.

GDDKiA ostatecznie podkreśla, że nie ma najmniejszego zagrożenia związanego z realizacją mostu MA 532, co potwierdza publikowana już kilkakrotnie opinia techniczna autorstwa prof. Kazimierza Flagi, a kwestionowanie tego stanu rzeczy przez wykonawcę jest działaniem szkodliwym i niczym nie uzasadnionym.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej