Popularność deweloperów zmierzona procentowo

2008-01-03 14:54

W 1992 r. deweloperzy nie mieli jeszcze żadnego udziału w rynku, natomiast w 2006 r. ich działalność osiągnęła 33% udział w rynku, który przewyższa jedynie budownictwo indywidualne na własne potrzeby inwestorów. Oznacza to również dużą liczbę podmiotów prowadzących działalność deweloperską, przy czym jasne jest, że w dużych aglomeracjach jest ich najwięcej i tam zaczyna się już liczyć marka...

Podczas badania rynku mieszkaniowego w pięciu największych miastach w Polsce - Krakowie, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie i Wrocławiu, przeanalizowano m.in. znajomość i ocenę firm deweloperskich oraz pośredników w obrocie nieruchomościami.

W Warszawie najbardziej rozpoznawalną marką wśród deweloperów jest J.W. Construction, która otrzymała 54% wskazań w kategorii "znajomość spontaniczna1" i aż 72% wskazań w kategorii "znajomość wspomagana2". Marka osiągnęła najwyższy wskaźnik znajomości wśród badanych. Na sukces J.W. Construction wpłynęła liczba zrealizowanych inwestycji. W czasie swojego działania firma zbudowała 25 000 mieszkań i 350 domów jednorodzinnych.

Drugą pozycję zajął Budimex Nieruchomości, który zbudował ponad 3500 mieszkań. Firma działa w trzech polskich miastach - Warszawie, Poznaniu i Krakowie. W stolicy firma otrzymała 26% wskazań w kategorii "znajomość spontaniczna" marki oraz 45% w kategorii "znajomość wspomagana". W pozostałych miastach badani również często wskazują na tego dewelopera. W Poznaniu i Krakowie zajmuje drugie miejsce odpowiednio z 34% oraz 29% wskazań respondentów.

Trzecią najbardziej rozpoznawalną marką deweloperską w stolicy jest Dom Development. Firma zbudowała ponad 10 000 mieszkań, apartamentów i domów jednorodzinnych. Deweloper działa głównie na terenie Warszawy. W porównaniu do wyników badań "Powierzchnie Rezydencjalne 2001" przeprowadzonych przez SMG/KRC, nastąpił wyraźny wzrost rozpoznawalności marki dewelopera.

Raport "Polski Rynek Mieszkaniowy 2007. Popyt i preferencje nabywców" został opracowany przez firmę Nowy Adres Sp. z o.o. (dawniej The Report Sp. z o.o.) przy współpracy z instytutem badawczym Millward Brown SMG/KRC. Pierwsza część badania dotycząca potencjału rynku mieszkaniowego w 5 miastach Polski - Krakowie, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie i Wrocławiu została przeprowadzona metodą CATI (wywiady telefoniczne) na próbie N=1500 respondentów. Druga część raportu dotyczy szczegółowych preferencji nabywców na rynku mieszkaniowym i została przeprowadzona na próbie N=1500 metodą PAPI (wywiady w domu respondenta). Raport dostępny jest w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i hiszpańskiej.

 


1Znajomość spontaniczna - liczba osób, które bez wspomagania (odczytywania nazw marki) deklarują jej znajomość.
2Znajomość wspomagana - liczba osób, które po odczytaniu nazw marek deklarują jej znajomość.

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej