Popularność deweloperów zmierzona procentowo

2008-01-03 14:54

W 1992 r. deweloperzy nie mieli jeszcze żadnego udziału w rynku, natomiast w 2006 r. ich działalność osiągnęła 33% udział w rynku, który przewyższa jedynie budownictwo indywidualne na własne potrzeby inwestorów. Oznacza to również dużą liczbę podmiotów prowadzących działalność deweloperską, przy czym jasne jest, że w dużych aglomeracjach jest ich najwięcej i tam zaczyna się już liczyć marka...

Podczas badania rynku mieszkaniowego w pięciu największych miastach w Polsce - Krakowie, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie i Wrocławiu, przeanalizowano m.in. znajomość i ocenę firm deweloperskich oraz pośredników w obrocie nieruchomościami.

W Warszawie najbardziej rozpoznawalną marką wśród deweloperów jest J.W. Construction, która otrzymała 54% wskazań w kategorii "znajomość spontaniczna1" i aż 72% wskazań w kategorii "znajomość wspomagana2". Marka osiągnęła najwyższy wskaźnik znajomości wśród badanych. Na sukces J.W. Construction wpłynęła liczba zrealizowanych inwestycji. W czasie swojego działania firma zbudowała 25 000 mieszkań i 350 domów jednorodzinnych.

Drugą pozycję zajął Budimex Nieruchomości, który zbudował ponad 3500 mieszkań. Firma działa w trzech polskich miastach - Warszawie, Poznaniu i Krakowie. W stolicy firma otrzymała 26% wskazań w kategorii "znajomość spontaniczna" marki oraz 45% w kategorii "znajomość wspomagana". W pozostałych miastach badani również często wskazują na tego dewelopera. W Poznaniu i Krakowie zajmuje drugie miejsce odpowiednio z 34% oraz 29% wskazań respondentów.

Trzecią najbardziej rozpoznawalną marką deweloperską w stolicy jest Dom Development. Firma zbudowała ponad 10 000 mieszkań, apartamentów i domów jednorodzinnych. Deweloper działa głównie na terenie Warszawy. W porównaniu do wyników badań "Powierzchnie Rezydencjalne 2001" przeprowadzonych przez SMG/KRC, nastąpił wyraźny wzrost rozpoznawalności marki dewelopera.

Raport "Polski Rynek Mieszkaniowy 2007. Popyt i preferencje nabywców" został opracowany przez firmę Nowy Adres Sp. z o.o. (dawniej The Report Sp. z o.o.) przy współpracy z instytutem badawczym Millward Brown SMG/KRC. Pierwsza część badania dotycząca potencjału rynku mieszkaniowego w 5 miastach Polski - Krakowie, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie i Wrocławiu została przeprowadzona metodą CATI (wywiady telefoniczne) na próbie N=1500 respondentów. Druga część raportu dotyczy szczegółowych preferencji nabywców na rynku mieszkaniowym i została przeprowadzona na próbie N=1500 metodą PAPI (wywiady w domu respondenta). Raport dostępny jest w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i hiszpańskiej.

 


1Znajomość spontaniczna - liczba osób, które bez wspomagania (odczytywania nazw marki) deklarują jej znajomość.
2Znajomość wspomagana - liczba osób, które po odczytaniu nazw marek deklarują jej znajomość.

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej