Trzecie urodziny Panattoni Europe

2008-10-24 13:04

W ciągu trzech lat działalności w Europie Środkowej oddał do użytku lub rozpoczął budowę 1080 tys. m2 powierzchni magazynowo-biurowej. Podpisał 7 z 10 największych umów najmu na rynku powierzchni magazynowych, jakie miały miejsce w Polsce. Wartość portfela jego inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej wynosi ok. 1 mld euro. Deweloper Panattoni Europe podsumował swoją obecność na polskim rynku.

"Wystartowaliśmy w sierpniu 2005 roku. Pierwszą lokalizacją Panattoni był Poznań, tu zdobyliśmy pierwszych klientów i tutaj odnotowaliśmy nasz pierwszy rekord. Podpisaliśmy z firmą H&M umowę na największą wówczas w Polsce powierzchnią przemysłową w Polsce - 52 tys. m2. Ta transakcja wyznaczyła nam kierunek rozwoju: staliśmy się preferowanym najemcą dla klientów wielkopowierzchniowych. Rozwój firmy postępował bardzo dynamicznie, przez ostatnie lata budowaliśmy średnio 20 tys. m2 miesięcznie" - wspomina Robert Dobrzycki założyciel polskiego oddziału firmy, obecnie Partner Zarządzający na Europę Środkowo-Wschodnią.

Na zdobycie pozycji lidera wpłynęła polityka wyboru lokalizacji parków. Panattoni Europe stawia na miejsca położone przy trasach przelotowych, głównych aglomeracjach oraz planowanych autostradach. W ciągu trzech lat firma ulokowała swoje centra logistyczne w kluczowych regionach Polski (okolice wielkich aglomeracji, Śląsk, Wielkopolska, Dolny Śląsk, Polska Centralna). I tak, mimo krótkiej obecności na polskim rynku, amerykański deweloper uzyskał pozycję lidera zdobywając 31% rynku, według wynajętej powierzchni.*

Sukces wynika przede wszystkim z niestandardowego podejścia do klientów. Polityka Panattoni zakłada elastyczność oraz szybką reakcję na realizowanie indywidualnych potrzeb najemców. Ważne są również dobre relacje z podwykonawcami. Przyjęta strategia przekłada się na obecne wyniki firmy. W 2008 r. Panattoni wynajął dotychczas ponad 360 tys. m2, w tym podpisał największą umowę najmu na rynku polskim: 56 tys. m2 dla Leroy Merlin w Panattoni Park Stryków. Wysoka jakość budowanych przez firmę parków logistycznych Panattoni została doceniona nie tylko przez klientów, ale także przez profesjonalistów rynku nieruchomości. Panattoni Park Łódź został wyróżniony w dwóch prestiżowych konkursach - CEE Real Estate Quality Awards oraz The Cepif & International Herald Tribune CEE Best Project Awards, które gromadzą liderów rynku nieruchomości Europy Środkowej i Wschodniej.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Panattoni Europe stale dostosowuje swoją ofertę do zmieniających się potrzeb najemców. Nowością są małe moduły (small units), o wielkości około 500 m2 dostępne m.in. w Panattoni Park Gdańsk oraz projekty typu flex - charakteryzujące się połączeniem przestrzeni przemysłowej z biurową - które deweloper wkrótce zaoferuje w Łodzi. Dla klientów oczekujących indywidualnych i konkretnych rozwiązań, powołano strukturę built to suit, czyli projektów szytych na miarę. Są to obiekty dedykowane klientom, które już na etapie projektowania uwzględniają realizację niestandardowych rozwiązań.

W najbliższym czasie kierunek działań firmy pozostanie bez zmian. Panattoni będzie kontynuować dynamiczny rozwój poprzez rozbudowę dotychczasowych lokalizacji w Polsce oraz poszukiwanie nowych miejsc pod inwestycje, w kluczowych miejscach w Polsce, z dostępem infrastruktury transportowej i wykwalifikowanej siły roboczej. Po zdobyciu pozycji lidera na rynku polskim, deweloper planuje ekspansję na rynek czeski i słowacki.

*Źródło: www.industrial.pl; Cushman & Wakefield Polska - sierpień 2008

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej