Reklama online dla branży budowlanej

2025-12-10 14:30

Może się wydawać, że branża budowlana polega na tradycyjnych metodach, jeśli chodzi o promocję. Jednak na przestrzeni lat media cyfrowe zrewolucjonizowały współczesne myślenie o reklamie, zwiększając skuteczność internetowych metod. Co się zmieniło? Przede wszystkim konsumenci częściej i chętniej polegają na informacjach dostępnych online. Dla producentów i sklepów budowlanych jest to szansa na wypromowanie swojej marki nie tylko na lokalnym rynku, ale wręcz globalnie, oraz pozyskanie w ten sposób nowych klientów.

Reklama online dla branży budowlanej

i

Autor: scyther5/ Getty Images Reklama w sieci pozwala przedsiębiorcom budowlanym precyzyjnie docierać do grup docelowych według lokalizacji, zainteresowań i potrzeb klientów. Tego rodzaju kampanie są w pełni mierzalne, co umożliwia bieżącą optymalizację działań marketingowych
Jakub Czerwiński Budowlana Marka Roku 2025

Dlaczego warto reklamować się online w branży budowlanej?

Niełatwo jest osiągnąć sukces w branży budowlanej, polegając wyłącznie na tradycyjnej reklamie. Prędzej czy później upomni się o Ciebie konkurencja, która zaufała sile internetu. Ale jak przekonać przedsiębiorców z branży, by otworzyli się na nowe, skuteczne formy promocji online?

Dlaczego warto przejść na reklamę online

1. Dotarcie do szerokiej grupy odbiorców

Reklama online wykorzystuje globalny zasięg internetu, w celu wypromowania firmy i jej produktów. W ten sposób możliwe jest dotarcie do potencjalnych klientów nie tylko z konkretnego miasta, ale również województwa czy całej Polski. Kampania prowadzona w internecie to z pewnością ogromna szansa na dalszy rozwój dla firm, które znane są lokalnie, np. niesieciowych sklepów budowlanych, a także okazja do przedstawienia swojej oferty ze strony zupełnie nowych marek na rynku.

2. Precyzyjne targetowanie

Globalność reklamy internetowej nie oznacza oczywiście zalewania odbiorców niesprecyzowanymi ofertami. Obecnie algorytmy wyszukiwarek oraz mediów społecznościowych pozwalają bardzo precyzyjnie dotrzeć z reklamą do potencjalnie zainteresowanych odbiorców. Targetowanie w reklamie online wykorzystuje:

  • lokalizację;
  • demografię (wiek, płeć, edukacja, itp.);
  • zainteresowania;
  • aktywność w internecie;
  • słowa kluczowe wpisywane w wyszukiwarkę.

Informacje te wpływają na skuteczność reklamy, ponieważ na podstawie uzyskanych danych użytkowników internetowych reklama usług wykończeniowych z zachodniopomorskiego trafi do np. do pani Moniki z Koszalina, która planuje remont łazienki.

W podobny sposób dostosowuje się różne formy przekazu online. W przypadku branży budowlanej można mówić o różnych typach odbiorców: deweloperzy, podwykonawcy, prywatni inwestorzy, właściciele mieszkań, domów jednorodzinnych, itp. W zależności od wybranego medium reklama będzie wyglądała i brzmiała inaczej dla różnych grup, np. na Facebooku oraz na LinkedInie.

3. Mierzalność efektów i optymalizacja kampanii

Żadna aktywność w internecie nie pozostaje bez śladu. Ilość kliknięć, wyświetleń oraz wpisywanych fraz w wyszukiwarkę można z łatwością zmierzyć. Uzyskane dane stanowią następnie źródło informacji do oceny oraz optymalizacji kampanii reklamowej, jeszcze w trakcie jej trwania.

Co można modyfikować w reklamie online? W zasadzie wszystko – od sloganu, opisu, zdjęcia, filmu czy grafiki po porę wyświetlania oraz target. Jeśli któryś z tych elementów okazuje się mało skutecznie przykuwać zainteresowanie, wystarczy to zmienić. Szybka reakcja na wyniki kampanii umożliwia lepsze dopasowanie reklamy do odbiorców, a przez to szybsze efekty.

4. Kontrola budżetu i kosztów

Decydując się na kampanię promocyjną online, wcale nie trzeba przeznaczać gigantycznych sum już na start. W reklamach internetowych typu Google Ads czy Facebook Ads możliwe jest ustawienie np. budżetów dziennych lub miesięcznych, które mogą wynosić nawet 10 zł/dzień. Ponadto w tego typu kampaniach dostępne są opcje CPC (ang. cost per click) oraz CPM (ang. cost per mille), to znaczy, że zleceniodawca płaci dopiero za kliknięcie reklamy lub wyświetlenie strony, a więc za efekt.

Dla branży budowlanej ma to szczególne znaczenie, zwłaszcza biorąc pod uwagę sezonowość prac. W ten sposób np. branże ogrodnicze, których popyt na produkty jest największy w okresie wiosna-lato, mogą dostosować reklamę do pory roku.

5. Szybkie rezultaty

Reklama online jest tworzona tak, by trafiać tylko do osób potencjalnie zainteresowanych produktem lub usługami. W ten sposób oszczędza się czas i pieniądze, a także zwiększa skuteczność promocji.

Kampanię online (Google Ads/Facebook Ads) można wdrożyć już w kilka godzin! Korzystają na tym zwłaszcza firmy działające w branży budowlanej usługowej, a także małe przedsiębiorstwa, które potrzebują zleceń „na już”.

Jedną z najpopularniejszych form płatnej reklamy w internecie dla branży budowlanej jest Google Ads. Trafia ona do osób, które aktywnie wyszukują firmy, produkty, usługi lub interesują się danym zagadnieniem (np. remont, budowa domu, wymiana okien, itp.). To skuteczna opcja promocji dla nowych firm oraz przedsiębiorców, którzy chcą szybko znaleźć klientów.

Reklama Google Ads występuje w dwóch podstawowych opcjach, jako:

  • reklama w wyszukiwarce Google – reklama jest w formie krótkiego tekstu wraz z linkiem, który pojawia się nad wynikami wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Strategiczne są tu słowa kluczowe, których wpisanie powoduje wyświetlenie się konkretnej oferty. Odpowiednie dobranie fraz ułatwiają narzędzia do analizy słów kluczowych – pokazują one np. które frazy wyszukiwane były najczęściej dla danego zagadnienia. Dodatkowo użycie fraz lokalizujących (np. tynki dekoracyjne Kraków) pozwala na precyzyjne trafienie z ofertą do klienta.Ponieważ ofert w wyszukiwarce jest mnóstwo, a czasu na zwrócenie uwagi potencjalnego odbiorcy niewiele, reklama musi być krótka i treściwa. Stosuje się więc chwytliwe, ale skondensowane nagłówki, a także zwroty CTA (ang. call to action): „zadzwoń”, „sprawdź ofertę”, „napisz do nas”.
  • reklama w sieci reklamowej Google – to reklamy pojawiające się na odwiedzanych stronach internetowych, blogach lub na aplikacjach, często związanych ze sprawami budowlanymi, remontami, aranżacją, itp. Mogą przybierać one formę kolorowego baneru, krótkiego filmu lub animacji. W ten sposób firmy często przypominają o sobie byłym lub niedoszłym klientom, którzy odwiedzili ich stronę (tzw. remarketing).

Samo uruchomienie reklamy w sieci jest nieco tańsze od reklamy w wyszukiwarce, co wiąże się jednak z mniejszą trafnością. Z drugiej strony większy jest koszt projektu samej reklamy, zwłaszcza tej w formie video.

Facebook Ads dla branży budowlanej

Reklama na Facebooku oraz Instagramie to nie tyle alternatywa, ile uzupełnienie Google Ads. Cele tych dwóch form promowania są nieco inne. W przypadku Facebook Ads większe znaczenie ma tu budowanie świadomości marki – ważne jest tu bowiem podtrzymanie relacji z klientami nie tylko poprzez kliknięcia, ale również polubienia i udostępnienia.

Zaletą Facebook Ads jest dostęp do upublicznionych przez użytkowników danych, a więc lokalizacji, zainteresowań czy demografii. W ten sposób możliwe jest dotarcie do osób w danym promieniu firmy, np. 10-15 km.

W przypadku reklam na Facebooku/Instagramie największą wartością jest wizualna forma reklamy. Portale te umożliwiają umieszczenie reklam w formie pojedynczych zdjęć lub filmów, karuzeli (slajdy zdjęć lub filmów) lub Lead Ads, czyli reklam z formularzem do kontaktu.

Oczywiście taka metoda reklamy jest w pełni monitorowalna, co pozwala na łatwą optymalizację, testowania różnych wariantów oraz sprawdzania liczby kliknięć.

Murator Plus Google News

Inne platformy reklamowe

Firmy z branży budowlanej nie muszą ograniczać się do tych najpopularniejszych form reklamy, czyli Google Ads oraz Facebook Ads. Kampania reklamowa powinna być bowiem dopasowana do indywidualnych celów. Przykładem jest tu portal LinkedIn, który pozwala zdobyć rozpoznawalność w środowisku oraz nawiązać współpracę B2B z deweloperami, projektantami, dostawcami, itp.. Reklama w LinkedInie ma nieco inny charakter niż np. reklama na Facebooku – jest skierowana do profesjonalistów, a więc jej język powinien być odpowiednio ekspercki.

Jeśli chodzi o takich odbiorców, jak klientów biznesowych, czy osoby, które „siedzą” w tematach budowlanych, to skuteczną platformą do promocji są oczywiście portale branżowe (np. Muratorplus.pl, muratordom.pl). Reklamy na stronach www mogą pojawiać się w formie banerów oraz artykułów sponsorowanych.

Nie można zapomnieć również o portalu YouTube, który tworzy wiele możliwości reklamowych zarówno dla małych i średnich firm, jak i znanych już marek. Do tych najpopularniejszych opcji reklamowych w YT należą:

  • reklamy przed filmami;
  • reklamy w YouTube Shorts;
  • Influencer Marketing;
  • prowadzenie własnego kanału z vlogami, poradami, filmami instruktażowymi, filmami zza kulis, realizacjami przed i po.

Najważniejsze korzyści z reklamy online dla branży budowlanej

Reklama online jest niezastąpiona dla rozwoju firm w branży budowlanej, czy chodzi o firmę remontową, producenta pustaków czy sieć marketów. Z uwagi na zmianę zachowań konsumentów znaczną część naszego życia spędzamy online. To właśnie tu, w internecie rozgrywa się walka o klienta, a odpowiednia forma reklamy pozwala dotrzeć do niego z dużą precyzją. Niewątpliwą zaletą internetowych kampanii jest ich mierzalność oraz łatwość optymalizacji. To w połączeniu z kontrolą nad budżetem i kosztami pozwala reagować na potrzeby rynku oraz uzyskiwać natychmiastowe rezultaty. Ponadto dzięki dostępności wielu platform (YouTube, Facebook, LinkedIn, portale branżowe) w zasadzie każda firma może dopasować formę reklamy do celów i targetu (B2B, B2C).

Murowane starcie
Dom – ekologiczny czy tradycyjny? MUROWANE STARCIE

Zobacz: Najwyższe budynki mieszkalne Warszawy