Geowłóknina DuPont™ Typar® na konnym torze wyścigowym

2010-08-31 13:55
Geowłóknina DuPont™ Typar® na konnym torze wyścigowym
Autor: DuPont

Przy budowie toru wyścigów konnych ważne jest, żeby stosować geowłókniny o dużej odporności i wytrzymałości. W przypadku Curragh Equine Ground Care użyto geowłókninę DuPont™ Typar®.

Zastosowanie i charakterystyka geosyntetyków DuPont

W sierpniu 2010 r. Peter Keatley z Curragh Equine Ground Care (tor wyścigowy dla koni w Irlandii, w Curragh) podpisał kontrakt na budowę nowych torów wyścigowych dla stadniny koni w Republice Irlandii. Obiekt ten przeznaczony jest do trenowania najlepszych koni wyścigowych, dlatego musi być niezawodny. W tym celu do budowy torów użyto bardzo mocnej geowłókniny. Jest to materiał, który stanowi filtr dla wody i jest jednocześnie warstwą oddzielającą ziemię od kamieni. Geowłókninę montuje się pomiędzy warstwą drenażową (draining bed) a nawierzchnią toru wyścigowego, która może być np. pokryta piaskiem, kawałkami drewna lub innymi materiałami. W obiekcie użyto Ponad 9000 m2 geowłókniny DuPont™ Typar® (typu SF), którą ułożono w dwóch etapach.

DuPont™ Typar® jest geosyntetykiem, który dzięki zaawansowanemu procesowi produkcji umożliwia jego zastosowanie w indywidualnych i publicznych projektach i inwestycjach budowlanych. DuPont™ Typar® zbudowany jest z polipropylenowych włókien ciągłych, które są ze sobą wiązane termicznie. Dzięki temu produkt jest jednolity i sztywny oraz bardzo odporny na uszkodzenia i kontrolowane odkształcenia powierzchni pod wpływem użytkowania.

Geowłóknina ta ma także duże możliwości pochłaniania energii (a więc doskonałą odporność na końskie kopyta i ciężkie maszyny wyrównujące tory po wyścigu), a jego optymalne właściwości hydrauliczne zwiększają długoterminową filtrację wody. Materiał ten może poprawić nośność gruntu (mniejsze odkształcenia zapewniają większą trwałość konstrukcji).

Geosyntetyki DuPont™ Typar® są szeroko stosowane do budowy dróg, sieci kanalizacyjnych, pokryć dachowych i zastosowań krajobrazowych.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej