Wstęp do drugiej linii metra
Wyznaczona II linia metra zakłada przeprowadzenie trasy z zachodniej części miasta, z Mor, na praską stronę Wisły i zakończenie linii w północnej części Warszawy - na osiedlu Bródno, a w południowej - na Gocławiu.
Odgałęzienie południowego odcinka miałoby być zlokalizowane w okolicy stacji Stadion. Dla linii metra powstać mają dwie stacje techniczno-postojowe Mory i Kozia Górka. Długość całej II linii metra wynosić ma 31 km.
W I etapie zrealizowany zostanie centralny odcinek łączący Rondo Daszyńskiego z Dworcem Wileńskim. Jego długość to około 6 km, na którym zbudowanych zostanie 7 stacji: Rondo Daszynskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Aktualnie Metro Warszawskie przygotowuje się do inwestycji budowy tego odcinka.
Stacja Rondo Daszyńskiego znajdować będzie się w ciągu ulicy Prostej, koło skrzyżowania z Towarową. Jej bryła znajdzie się od strony zachodniej skrzyżowania.
Stacja Rondo ONZ, zlokalizowana będzie pod rondem ONZ. Następnie tunel zostanie poprowadzony pod ul. Świętokrzyską do stacji Świętokrzyska. Nowa stacja przesiadkowa zostanie wybudowana na styku z istniejącą stacją I linii metra.
Kolejny odcinek wydrążony zostanie wzdłuż ul. Świętokrzyskiej w kierunku Nowego Światu. Na skrzyżowaniu tych ulic zostanie zlokalizowana stacja Nowy Świat. Następnie trasa zostanie poprowadzona na wprost w kierunku Wisły. Stacja Powiśle będzie wybudowana w ciągu ulicy Tamka niedaleko skrzyżowania z Wybrzeżem Kościuszkowskim.
Po raz pierwszy metro będzie drążone na praską stronę Warszawy. Tunel kolejki przebiegał będzie pod dnem Wisły na południe od Mostu Świętokrzyskiego. Jako pierwsza w tej dzielnicy powstanie stacja Stadion, która będzie obsługiwała rejon Stadionu Dziesięciolecia. Zlokalizowana będzie w okolicy skrzyżowania ul. Soklej i ul. Jagiellońskiej.
Następnie metro zakręci w lewo na północ i zostanie pociągnięte wzdłuż ul. Targowej aż do skrzyżowania z Al. Solidarności. Tam będzie stacja Dworzec Wileński.