Wrocławski port lotniczy Copernicus powiększa się z każdym dniem
Na 800 dni przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 budowany we Wrocławiu terminal sięga miejscami drugiego piętra. Na placu budowy trwają prace konstrukcyjno-żelbetowe.
- Zaawansowanie prac konstrukcyjnych na parterze oceniam na 70 procent, a na pierwszym piętrze - na ponad 30 procent. W całości gotowy jest poziom minus jeden. W części terminalu osiągnięta jest już maksymalna wysokość konstrukcji żelbetowej, sięgająca drugiego piętra. - mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu w Porcie Lotniczym Wrocław.
Nowy terminal Portu Lotniczego Wrocław w liczbach to 4 kondygnacje, w tym jedna podziemna, 4 szklane fasady, 330 tysięcy m3 kubatury (jedna z największych wśród polskich lotnisk) i 40 tysięcy m2 powierzchni użytkowej.
Atrakcją obiektu będzie przeszklona restauracja usytuowana na wysokości ok. 10 m z widokiem na płytę postojową i startujące samoloty.
Zgodnie z umową wykonawca, konsorcjum Hochtief ma wybudować obiekt do marca 2011 roku. Kilka miesięcy potrwają przygotowania lotniska do uruchomienia obsługi pasażerskiej. Według przewidywań otwarcie nastąpi we wrześniu 2011 roku.
- Wystartujemy z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem w stosunku do EURO 2012, a podczas mistrzostw będziemy już pracować pełną parą - zapewnia Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Wrocławskie lotnisko będzie wtedy w stanie obsłużyć 36 operacji lotniczych na godzinę, czyli 3 razy więcej niż obecnie