Wiadukt do elektrowni
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu tuż przed końcem minionego roku rozstrzygnął przetarg dotyczący przebudowy wiaduktu w Borkach, biegnącego nad bocznicą kolejową do BOT Elektrowni Opole. Brało w nim udział pięciu inwestorów. Najlepszą ofertę przedstawił Polbau, deklarując wykonanie inwestycji za 6,8 mln netto.
Nowy wiadukt wykonany zostanie technologią "na mokro". Jego długość całkowita, łącznie z podporami, wyniesie blisko 70m, a szerokość 15m. Wiadukt ma mieć najwyższą klasę obciążenia ruchowego, bo jego nośność zwiększy się do 50 ton.
Projekt zakłada też budowę jezdni o ośmiometrowej szerokości z chodnikiem oraz ścieżką rowerową. Zadanie wymaga również m.in. przebudowy sieci trakcyjnej, zabezpieczenia kabla energetycznego, biegnącego wzdłuż torów, oraz zapewnienia objazdu do Elektrowni Opole. Oprócz tego prace budowlane muszą być tak zorganizowane, by zapewnić ciągłość ruchu pociągów do elektrowni oraz do firm Knauff, a maksymalny jednorazowy czas zamknięcia ruchu pociągów nie może być dłuższy niż 7 dni.
Prace mają zacząć się jeszcze w styczniu, a projekt ma zostać zrealizowany do sierpnia 2007 roku.