Węzeł Młociny
Spółka Metro Warszawskie ogłosiła konkurs na projekt architektoniczny i budowlany węzła komunikacyjnego "Młociny", który powstanie obok ostatniej stacji metra. Będzie to pierwszy tego typu obiekt w stolicy i największe centrum komunikacyjne w północnej części Warszawy. Wyniki konkursu będą znane we wrześniu.
Budowa rozpocznie się w 2005 roku, dwa lata później węzeł zostanie oddany do użytku.
Węzeł komunikacyjny za ostatnią stacją metra obejmuje:
- fragment Trasy Mostu Północnego z wiaduktami nad ulicą Kasprowicza,
- przebudowaną pętlę tramwajową "Huta",
- pętlę autobusów miejskich (ZTM) i pętlę autobusów podmiejskich i prywatnych,
- plac postojowy dla autobusów,
- pasaż z częścią handlowo-usługową i przejściem dla pieszych,
- parking w systemie "Park&Ride" na 700 samochodów (parking nie jest przedmiotem konkursu MW, konkurs i budowę parkingu nadzoruje ZTM).
Węzeł komunikacyjny zajmie ok. 401 tys. m.kw. Na poziomie zerowym powstanie pętla tramwajowa i autobusowa, pasaż handlowy i wejście do stacji metra, na poziomie pierwszym i drugim - parkingi. Węzeł komunikacyjny pozwoli szybko i wygodnie dotrzeć do linii metra nie tylko mieszkańcom Bielan, ale również wschodniej część Bemowa, Białołęki i Tarchomina. W jednym miejscu połączą się pętle wszystkich środków komunikacji miejskiej i parkingi. Warszawiacy korzystający z węzła będą mogli bezkolizyjnie przejść pomiędzy stacją metra, pętlą tramwajową, autobusową oraz parkingiem. Przejście z każdego elementu węzła do stacji metra zajmie maksymalnie 2,5 minuty. Stacja "Młociny" położona będzie wzdłuż ulicy Kasprowicza - po jej wschodniej stronie, na wysokości ulicy Nocznickiego, zaraz przed Hutą Lucchini i 764 metry za stacją Wawrzyszew. Usytuowano ją tak, aby wyjścia z niej znajdowały się po obu stronach planowanej Trasy Mostu Północnego. Stacja będzie jednokondygnacyjna i, podobnie jak na stacji metra Centrum, perony dla obu kierunków zostaną rozdzielone torami.