Warszawski port lotniczy w rozbudowie

2007-06-01 12:26

Pod koniec czerwca 2002 roku Komisja Przetargowa Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" w Warszawie wyłoniła wykonawcę projektu i rozbudowy Międzynarodowego Portu Lotniczego Warszawa Okęcie. Zostało nim Konsorcjum w skład którego wchodzą: Ferrovial Agroman, Budimex SA i Estudio Lamela.

Jednocześnie 22 lipca br. zarząd Budimex SA otrzymał oficjalne zawiadomienie z Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" informujące, że Konsorcjum to zostało wybrane w postępowaniu przetargowym na realizatora Rozbudowy Międzynarodowego Portu Lotniczego Warszawa - Okęcie - Budowa Terminala Pasażerskiego II łącznie z pełną infrastrukturą techniczną. Wraz z zawiadomieniem przesłano potwierdzający List Akceptujący. Dokładny koszt inwestycji wynosi 198.850.050,- dolarów. Zawarcie Aktu Umowy przewidziane jest w przeciągu  najbliższych 60 dni. Do pierwszego etapu przetargu przystąpiło sześciu oferentów: Strabag Polska Sp. z o. o., Bouygues Batiment SA, Ferrovial Agroman SA, Hochtief AG, Bilflinger + Berger Bauaktiengesellschaft oraz Skanska International Civil Engineering AB.
W drugim etapie przetargu brały udział już tylko dwie firmy: Ferrovial Agroman - Budimex SA, Hochtief AG i Strabag. Jednak z przyczyn formalnych ofertę Konsorcjum Hochtief AG - Hochtief Polska Sp. z o.o., Komisja Przetargowa pod przewodnictwem Andrzeja Paszkiewicza uznała jednogłośnie za nieważną. Według planów PPL nowy terminal ma zostać zbudowany w ciągu trzech lat od daty podpisania kontraktu. Najprawdopodobniej budowa zakończy się w październiku lub listopadzie 2005 roku. Nowy terminal będzie mógł obsługiwać 6,5 mln pasażerów rocznie. Obecny terminal, który został zaprojektowany na 3,5 mln pasażerów, obsłużył w ubiegłym roku 4,7 mln osób.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej