STRABAG zmodernizuje fragment linii kolejowej Warszawa-Radom
Mowa o odcinku nr 8 Warszawa-Radom długości 19,3 km. Inwestycja potrwa 3,5 roku. Wartość kontraktu wynosi ponad 216 mln zł netto.
Inwestycja będzie realizowana w formule „projektuj i buduj” przez konsorcjum firm Strabag, ZUE, Budimex. Liderem jest Strabag, który właśnie podpisał umowę z PKP PLK S.A.
Realizacja inwestycji ma na celu podniesienie parametrów technicznych oraz zastosowanie nowoczesnych rozwiązań, które umożliwią zwiększenie prędkości i przepustowości infrastruktury kolejowej – powiedział Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o. - Poprawa warunków związanych z przewozem pasażerów wpłynie na jakość podróży, a w konsekwencji spowoduje odciążenie dróg.
Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast pociągi towarowe – do 120 km/h. Docelowo na trasie do Radomia podróż zajmie ok. 70 minut.
Na linii Warszawa Okęcie-Radom, konsorcjum wyremontuje dwa szlaki od stacji Czachówek Południowy do stacji Warka, przejazdy kolejowo-drogowe, a także zmodernizuje dwie stacje Warka i Chynów. Perony zostaną przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W ramach realizacji zostaną zainstalowane nowe wiaty, ławki, oświetlenie, oznakowanie, a także systemem informacji pasażerskiej.
Planowany termin zakończenia inwestycji to listopad 2020.
Modernizacja linii nr 8 na odcinku Warszawa – Radom to kolejna inwestycja kolejowa realizowana przez STRABAG. Spółka, w ramach konsorcjum, od początku 2017 roku, podpisała cztery kontrakty na łączną wartość około 1,222 mld zł.