Rusza remont Trasy Toruńskiej

2009-08-13 17:36

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z firmą J&P - Avax na realizację pierwszego etapu zadania inwestycyjnego pn. "Dostosowanie drogi krajowej nr 8 na odcinku Al. Prymasa Tysiąclecia - ul. Piłsudskiego w Markach do parametrów trasy ekspresowej". Kontrakt o wartości 869 mln zł zostanie wykonany w ciągu 22 miesięcy od rozpoczęcia robót (wyłączając okresy zimowe), czyli do 12.04.2012 r.

W pierwszym etapie przebudowany zostanie odcinek od węzła Modlińska do węzła Piłsudskiego w Markach o długości 7,1 km.

 W ramach inwestycji zostaną wykonane następujące prace:

  • 5 węzłów drogowych (Marywilska, Łabiszyńska, Nowo-Wincentego, IKEA, Piłsudskiego)
  • sieć dróg zbiorczo-rozprowadzających
  • ciągi piesze i rowerowe
  • przepusty drogowe
  • przebudowa i usunięcie kolizji (telekomunikacyjnych, energetycznych, instalacji wodno-kanalizacyjnej)
  • budowa urządzeń odwadniających
  • budowa urządzeń ochrony środowiska:
    • ekrany pionowe o wys. 4,0-8,0m (na długości ok. 6,5km)
    • ekrany zagięte o wys. 5,0-8,0m (na długości ok.3,3km) - od węzła Marywilska do ul. Św. Wincentego
    • ekrany półtunelowe, o wys. ok. 5m (na długości ok. 2,5km), od węzła Marywilska do węzła Łabiszyńska
    • środki ochrony wód powierzchniowych i podziemnych (rowy trawiaste, separatory)
    • pasy zieleni
  • budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego

Inwestycja zaprojektowana została przez biuro projektowe Transprojekt Warszawa sp. z o.o. Docelowo droga ekspresowa S-8 będzie miała 2 jezdnie po 3 pasy ruchu każda, z 2,5 m pasem awaryjnym oraz pasem dzielącym od 2,5 do 5 m. Jezdnie zbiorczo-rozprawadzające będą miały szerokość 7 m, w miejscach włączeń do skrzyżowań z sygnalizacją świetlną dodane zostaną pasy ruchu na wlotach lub zatoki dla autobusów na wylotach.

Zgodnie z zawartą umową, wykonawca rozpocznie prace w ciągu 30 dni od podpisania umowy.

Przebudowa fragmentu od Powązkowskiej do Modlińskiej (wraz z mostem Grota-Roweckiego) odbędzie się już po EURO 2012.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej