Roczna przebudowa torów w Warszawie

2007-07-24 14:32

30.07.2007 ruszy przebudowa odcinka torów od Dworca Zachodniego do Okęcia. Utrudni to znacznie komunikację na trasie linii radomskiej.

Pasażerów dojeżdżających codziennie do Warszawy z Radomia i okolic czekają zmiany w komunikacji.. Dotychczas istniały plany przebudowy, które zakładały całkowite wykluczenie remontowanego odcinka z ruchu. Wynikało to z tego, że w przetargu PKP Polskie Linie Kolejowe nie postawiły wykonawcy warunku, który zakładałby utrzymanie kursów pociągów na jednym torze. Dopiero po protestach pasażerów i burzy medialnej zmieniono założenia. Ostatecznie od 1 sierpnia na remontowanym odcinku pociągi kursować będą tylko po jednym torze. Drugi będzie zamykany tylko w określonych godzinach.
Na skutek przebudowy wycofane zostaną cztery pociągi, które kursują w godzinach szczytu. Część taboru pojedzie objazdami, a część zakończy podróż na wcześniejszych stacjach. Problemem stanie się też czas podróży, który wydłuży się o prawie godzinę.
Zdziwienie może budzić fakt, że remont na jedynie ośmiokilometrowym odcinku może trwać rok. Jerzy Janeczk, wicedyrektor regionalnego oddziału kolejowej spółki zapewnia, że jest to konieczne ze względu na stopień zaawansowania robót. Przeprowadzane prace będą wyjątkowo skomplikowane, ponieważ obejmą wymianę szyn i podtorza. Wykonawca szczególnie przyłoży się do prac w pobliżu Dworca Zachodniego. Na czas trwania remontu powstaną dwa nowe przystanki: przy Alejach Jerozolimskich i ulicy Żwirki i Wigury. Koszt inwestycji wyniesie 250 mln zł. Kolejny etap prac zakłada budowę kolejowego łącznika między linią radomska a zbudowaną już podziemną stacją na lotnisku Okęcie. Roboty te jednak zostaną wykonane nie wcześniej niż do połowy 2009 roku.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej