Realizacja DTŚ - przebudowa katowickiego ronda

2007-06-01 12:48

Drogowa Trasa Średnicowa powstanie w celu udrożnienia układu komunikacyjnego Śląska i będzie pełnić rolę autostrady miejskiej o długości 31 km łączącej miasta Górnego Śląska.

W ramach inwestycji Drogowa Trasa Średnicowa Katowice - Gliwice, przewidziano przebudowę ronda im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach. Autorem projektu jest konsorcjum, w skład którego wchodzą Przedsiębiorstwo Projektowe Budowy i Remontów Mosty Katowice sp. z o.o., Biuro Projektów Budownictwa Komunikacyjnego Trakt oraz ILF z Austrii. Zakończenie prac projektowych przewidziano na październik 2002 roku. Procedurę przetargową rozpoczęto w marcu procesem prekwalifikacji, początek właściwego przetargu na wybór wykonawcy zaplanowano na wrzesień, a zawarcie umowy na wykonawstwo na początek przyszłego roku. Wartość kontraktu zostanie ogłoszona po rozstrzygnięciu przetargu. Realizacja DTŚ finansowana jest ze środków budżetowych oraz z kredytu EBI. Przewiduje się , iż pierwsze prace przy realizacji kontraktu rozpoczną się wiosna 2003 roku, a ich zakończenie przypadnie na październik 2005 r.
W ramach DTŚ oddany do użytku został już I etap trasy - części chorzowskiej - zapewniający szybki przejazd z Katowic do Rudy Śląskiej (9 km). Generalnym wykonawcą zrealizowanego odcinka było Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych z Katowic, spółka należąca do Grupy Kapitałowej Mostostal Zabrze - Holding SA. Kontrakt PRInż o wartości około 40 milionów złotych obejmował wykonanie prac ziemnych, budowę jezdni, chodników, kładek dla pieszych, wiaduktów drogowych i tramwajowych, budowę 2 dwupoziomowych węzłów drogowych, przebudowę skrzyżowań oraz montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu i ekranów akustycznych. W ramach kolejnych kontraktów o łącznej wartości ponad 170 mln złotych PRInż jako główny wykonawca realizuje budowę przejścia granicznego w Zwardoniu oraz kolejne odcinki DTŚ o 12 pasach ruchu. Realizacja wiąże się z budową 5 obiektów mostowych, kładki dla pieszych i modernizacją linii tramwajowych.
Jednocześnie trwa budowa międzynarodowego drogowego przejścia granicznego w Zwardoniu -- Myto w końcowym odcinku DTŚ. Wykonawca kontraktu o wartości przekraczajacej 44 miliony złotych jest Mostostal Zabrze - Holding SA. Zlecajacym jest Zakład Drogowych Przejść Granicznych w Bielsku Białej. Wpisanie tego kontraktu na liste referencyjną umozliwi Mostostalowi uczestnictwo w kolejnych przetargach na dostosowanie infrastruktury transportowej Polski do wymogów unijnych.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej