Kto wybuduje linię kolejową na Okęcie?

2009-07-01 13:37

Osiem konsorcjów weźmie udział w przetargu na II etap budowy linii kolejowej, która umożliwi bezpośredni dojazd pociągiem, w czasie nie dłuższym niż 20 minut, z centrum Warszawy do lotniska na Okęciu.

Liderami konsorcjów, które zgłosiły się do udziału w przetargu, są: Hydrobudowa Polska SA, Torpol Sp. z o.o., Budimex Dromex SA, Strabag Sp. z o.o., Warbud SA, Mostostal Warszawa SA, Hochtief Polska Sp. z o.o. i Bilfinger Berger Polska SA. Najtańszą ofertę (191,7 mln netto) złożyło konsorcjum, na czele którego stoi Bilfinger Berger Polska SA, najdroższą natomiast konsorcjum, którego liderem jest Strabag (283 mln netto).

Komisja przetargowa PKP Polskie Linie Kolejowe SA dokonała publicznego otwarcia złożonych ofert. Koszt budowy II etapu wyniesie 290 mln netto (353,8 mln zł brutto). Pieniądze mają pochodzić z Funduszu Spójności oraz budżetu państwa. Wyłonienie wykonawcy powinno nastąpić w połowie sierpnia 2009 r., a podpisanie umowy we wrześniu br.

Wszyscy oferenci zaproponowali wykonanie zadania w okresie 20 miesięcy, z których 16 miesięcy będą trwały roboty, 2 miesiące - odbiór techniczny wykonanego zadania, 2 miesiące - rozliczenie inwestycji. Nowe połączenie ma być gotowe pod koniec 2011 r.

Od dziś komisja przetargowa przystępuje do oceny prawidłowości złożonych ofert pod względem formalnym i ich zgodności ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej