Polskie autostrady i drogi ekspresowe

2007-06-08 13:59

Rada Ministrów zaakceptowała Informację o harmonogramie budowy autostrad i dróg ekspresowych na lata 2004-2006 i lata kolejne. W 2005 r. zostaną oddane do eksploatacji 122 km autostrad i 41,4 km dróg ekspresowych.

Informacja zawiera dane na temat postępu prac przygotowawczych i budowlanych na wszystkich odcinkach autostrad i dróg ekspresowych na koniec kwietnia 2005 r.
Obecnie trwają przygotowania do rozpoczęcia budowy pierwszego odcinka autostrady "A-1" Gdańsk-Nowe Marzy (91 km). Jednocześnie prowadzone są negocjacje z firmą Gdańsk Transport Company na kolejny odcinek Nowe Marzy-Toruń (61 km). Trwają także negocjacje na temat zamknięcia finansowego dla odcinka Nowy Tomyśl-Świecko (105 km) autostrady "A-2" z firmą Autostrada Wielkopolska. Budowany jest odcinek "A-2" pomiędzy Koninem a Strykowem koło Łodzi (103 km). Budowa ma się zakończyć w listopadzie 2005 roku.
Trwają negocjacje z firmami Stalexport Autostrada Śląska i Autostrada Południe nad umową o eksploatację wybudowanego odcinka "A-4" Wrocław-Katowice (143 km). Budowa tej autostrady jest realizowana na trzech odcinkach: Legnica-Wrocław, Krzywa-Wrocław i Kleszczów-Sośnica (łączna długość - 111 km).
Trwa postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy robót budowlanych dla odcinka "A-6" Klucz-Kijewo (8 km). W eksploatacji jest 20 km tej autostrady. Po zakończeniu budowy odcinka Klucz-Kijewo powstanie autostradowe połączenie Szczecina z siecią autostrad niemieckich.
Trwa budowa jezdni północnej do istniejącej drogi krajowej nr 18 na odcinku Olszyna-Golnice (70 km). Prace potrwają do końca 2006 roku, a obie jezdnie tej drogi zostaną dostosowane do standardu autostrady. W 2005 r. zostaną oddane do eksploatacji 122 km autostrad, a 547 km będzie w budowie. W tym samym czasie przybędzie 41,4 km dróg ekspresowych, a 259,9 km tych dróg będzie w trakcie budowy.
Jan Ryszard Kurylczyk, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. budowy dróg krajowych i autostrad, podkreśla znaczenie dwóch odcinków: - Nowy Tomyśl - Świecko po raz pierwszy łączy autostradę Polski z autostradami dawnymi państw zachodnich, obecnie unijnych i będziemy mieli wjazd bezpośredni na tę autostradę.
Natomiast odcinek Gdańsk-Nowe Marzy i rozpoczęcie A1 jest ważne o tyle, że w przyszłości może odblokować porty Gdańska i Gdyni, co spowoduje przekazywanie towarów szczególnie z tych krajów, które nie mają dostępu do morza (myślę tu o Czechach, Słowacji i Węgrzech), bowiem te kraje dzisiaj wysyłają do innych portów, a wówczas skróci się droga do naszych portów o ok. 400 km.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej