Dzięki zastosowaniu tej metody 10 klatek schodowych zostało wykonanych w ciągu zaledwie dwóch miesięcy, co znacznie przyspieszyło roboty żelbetowe w niecce stadionu. Pozostałe 9 klatek zostanie wybudowanych metodą tradycyjną i będą wznoszone wraz z konstrukcją obiektu.
Również w bardzo szybkim tempie prowadzone są prace przy fundamentach konstrukcji 2-poziomowego parkingu podziemnego pod przyszłą płytą boiska. Z konstrukcji tego parkingu montowana będzie - za pomocą dźwigów poruszających się po stropie tego poziomu - większość prefabrykatów trybun Stadionu.
Zamontowano już pierwszy rygiel potocznie nazywany “belką grzebieniową”. To pionowy element żelbetowy w kształcie schodków i wadze ok. 15 ton. Na ryglach zostaną ułożone poziome - schodkowe prefabrykaty, które po zamontowaniu krzesełek będą trybunami.
Do konstrukcji Stadionu Narodowego zostanie wykorzystanych w sumie ponad 5000 takich elementów prefabrykowanych. Wszystkie będą sukcesywnie dostarczane na teren budowy samochodami ciężarowymi, w miarę postępu prac. Do rozładunku oraz montażu wykorzystywane zostaną specjalistyczne żurawie samobieżne oraz żurawie stałe. Zaletą zastosowania prefabrykatów jest oszczędność czasu, a ich montaż będzie możliwy także w warunkach zimowych.