Po 30 latach inwestycja będzie ukończona

2007-06-08 13:23

Budowa Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni zaczęła się 30 lat temu. Inwestycja ma duże znaczenie nie tylko dla miasta; trasa ma stanowić połączenie portu, stoczni, terminalu kontenerowego i bazy Marynarki Wojennej na Oksywiu z siecią dróg krajowych i europejskich.

Budowa Trasy Kwiatkowskiego rozpoczęła się w 1974 roku. Właśnie wtedy powstał wiadukt od strony Obłuża na Grabówku i kilka zjazdów. Na początku lat 80. budowa została przerwana z braku funduszy. W 1992 roku oficjalnie ogłoszono przerwanie robót. Jesienią 1995 roku - dzięki staraniom samorządu Gdyni, pieniądzom z budżetu państwa i pożyczce z Banku Światowego - budowa została wznowiona. Trzy lata później oddano do użytku 2,4-kilometrowy odcinek trasy między ulicą Morską i Unruga. Trzeci etap budowy będzie możliwy dzięki dofinansowaniu z funduszy unijnych. Na początku kwietnia Komisja Europejska zaakceptowała projekt "Budowy Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni - III etap".
Koszt połączenia istniejącego odcinka trasy z trójmiejską obwodnicą, a w przyszłości także z autostradą A - 1, oszacowano na około 240 mln złotych. Gdynia ma na ten cel przeznaczyć około 80 mln złotych (z obligacji lub zaciągniętego kredytu). Pozostała kwota będzie pochodziła z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej