Po 30 latach inwestycja będzie ukończona

2007-06-08 13:23

Budowa Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni zaczęła się 30 lat temu. Inwestycja ma duże znaczenie nie tylko dla miasta; trasa ma stanowić połączenie portu, stoczni, terminalu kontenerowego i bazy Marynarki Wojennej na Oksywiu z siecią dróg krajowych i europejskich.

Budowa Trasy Kwiatkowskiego rozpoczęła się w 1974 roku. Właśnie wtedy powstał wiadukt od strony Obłuża na Grabówku i kilka zjazdów. Na początku lat 80. budowa została przerwana z braku funduszy. W 1992 roku oficjalnie ogłoszono przerwanie robót. Jesienią 1995 roku - dzięki staraniom samorządu Gdyni, pieniądzom z budżetu państwa i pożyczce z Banku Światowego - budowa została wznowiona. Trzy lata później oddano do użytku 2,4-kilometrowy odcinek trasy między ulicą Morską i Unruga. Trzeci etap budowy będzie możliwy dzięki dofinansowaniu z funduszy unijnych. Na początku kwietnia Komisja Europejska zaakceptowała projekt "Budowy Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni - III etap".
Koszt połączenia istniejącego odcinka trasy z trójmiejską obwodnicą, a w przyszłości także z autostradą A - 1, oszacowano na około 240 mln złotych. Gdynia ma na ten cel przeznaczyć około 80 mln złotych (z obligacji lub zaciągniętego kredytu). Pozostała kwota będzie pochodziła z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej