Opóźniony remont ronda
Przetarg Ronda Starzyńskiego na Pradze obejmuje m.in. budowę wiaduktów. Będzie to największa inwestycja drogowa na Mazowszu, współfinansowaną z funduszy strukturalnych na lata 2004-2006 (koszt wyniesie ok. 100 mln zł). Trzy czwarte inwestycji pokryje Unia, resztę dołoży Urząd Warszawy.
Błąd warszawskich urzędników z zarządu Dróg Miejskich opóźni modernizację ronda Starzyńskiego. Podczas przygotowywania dokumentów w rubryce "zamawiający" wpisano Zarząd Dróg Miejskich, a nie Miasto Stołeczne Warszawa. W związku z czym przetarg musiał zostać unieważniony i ogłoszony od nowa. Przebudowa, często zakorkowanego, ronda Starzyńskiego ma ruszyć w tym roku. Przetarg Ronda Starzyńskiego na Pradze obejmuje m.in. budowę wiaduktów. Będzie to największa inwestycja drogowa na Mazowszu, współfinansowaną z funduszy strukturalnych na lata 2004-2006 (koszt wyniesie ok. 100 mln zł). Trzy czwarte inwestycji pokryje Unia, resztę dołoży Urząd Warszawy. Rondo Starzyńskiego stanowi ważny element tzw. obwodnicy śródmiejskiej jej budowa została rozpoczęta w latach 60-tych i do tej pory nie została ukończona. Obwodnica prowadzi ul. Szwedzką, Starzyńskiego, Mostem Gdańskim, Słowińskiego, Okopową, aż do Towarowej. Pula środków unijnych na lata 2004-2006 na niektóre działania w dziedzinie infrastruktury (m.in. na rewitalizację miast, drogi regionalne, wodociągi) nie została jeszcze wyczerpana. Oznacza to, że w 2005 r. zostanie ogłoszona nowa tura składania wniosków o wsparcie unijne na te cele.